همایش بین‌المللی علوم اعصاب با موضوع نورو تکنولوژی و نقشه‌برداری مغز برای نخستین باردرشیراز برگزارمی‌شود.
کد خبر: ۶۷۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 20 October 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:رئیس همایش بین‌المللی علوم اعصاب پیش ازظهرامروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش با حضور اساتید برجسته از ایران به‌ویژه کشور‌های فرانسه، انگلیس، ایرلند، آمریکا و چند کشور آفریقایی از 2 تا 4 آبان ماه برگزار می‌شود.

مجید رضا فرخی خاطرنشان کرد: 200 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد 60 مقاله به‌صورت سخنرانی و 30 مقاله نیز به‌صورت پوستر ارائه می‌شود.

رئیس همایش بین‌المللی علوم اعصاب تصریح کرد: خلاصه مقاله‌ها در قالب کتاب و فایل چاپ و در اختیار شرکت‌کنندگان در این همایش علمی و تحقیقاتی قرار می‌‌گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: علوم اعصاب علمی بسیار گسترده و در حوزه اعصاب مرکزی شامل مغز، نخاع و رشته‌های عصبی بوده و نحوه ارتباط آن‌ها را موردمطالعه و بررسی قرار می‌دهد.

فرخی اضافه کرد: برای نخستین بار پس از کشف میکروسکوپ، علوم اعصاب فعالیت خود را در جهان آغاز کرد ودراین راستا هرچند سال بیشترین جایزه نوبل را درزمینهٔ تحقیقات و پژوهش به خود اختصاص داده است.

وی ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعد از تهران دومین مرکزی است که پژوهش‌های علمی علوم اعصاب در آن انجام شده و در این زمینه نیز مقام برتر را در منطقه کسب کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب اظهار داشت: این مرکز با برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های عمومی در مورد اعصاب و روان همکاری بسیاری با آموزش‌وپرورش و دیگر نهاد‌ها انجام داده است.

دبیر علمی این همایش نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: نقشه شناسی مغز، علوم اعصاب محاسباتی، الکتروفیزیولوژی، پروتز‌های سیستم عصبی، توان‌بخشی عصبی و روانشناسی شناختی مهم‌ترین محور‌های همایش بین‌المللی علوم اعصاب است.

سینا صالحی خاطرنشان کرد: اساتید و پژوهشگران داخلی و خارجی آخرین دستاورد‌های علمی و تحقیقاتی خود را در این همایش ارائه و موردبحث و بررسی قرار ‌می‌دهند.

برچسب ها: شیراز ، همایش ، علوم اعصاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار