کد خبر: ۶۷۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 22 October 2018

بوشهر: رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر دستاوردهای سفر سه روزه هیات تجاری این استان را به کشور قطر تشریح کرد.

خورشید گزدرازی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قطر (IPEC)، بازدید از غرفه شرکت های ایرانی و دیدار با مدیران شرکت هایی از کشور عمان، تونس، ترکیه، قطر، آذربایجان، پاکستان از جمله برنامه های هیات تجاری بوشهر به ریاست استاندار در روز نخست سفر بود.
وی بیان کرد: دیدار استاندار بوشهر با جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر با تاکید بر توسعه تجارت و افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور، معرفی و تشریح نقش و اهمیت استان بوشهر به عنوان بندری استراتژیک در زمینه تامین نیازمندی های کشور قطر و توافق برای ترانزیت کالا و محصولات دیگر کشورها از طریق بوشهر به بازار قطر از اهم موارد مطرح شده در این دیدار بود.
گزدرازی ادامه داد: دیدار استاندار بوشهر با شیخ احمد بن جاسم ال ثانی وزیر اقتصاد و تجارت قطر از دیگر برنامه های سفر بود که در قالب آن به برقراری یک رابطه بلند مدت و استراتژیک در حوزه های اقتصادی و تجاری با ایران تاکید شد.
وی گفت: دیدار هیات تجاری استان بوشهر با شیخ احمد بن محمد دبیر مناطق آزاد قطر به منظور معرفی استان بوشهر و فرصت های سرمایه گذاری آن درحوزه های حمل و نقل دریایی، پرورش و تولید آبزیان، پرورش دام ، محصولات کشاورزی از جمله نخیلات و صیفی جات از دیگر برنامه های روز نخست سفر سه روزه هیات تجاری استان بوشهر در قطر بود.
گزدرازی ادامه داد: در روز دوم سفر نیز استاندار بوشهر در سالن کنفرانس نمایشگاه بین المللی IPEC در مورد نقش زیر ساخت در توسعه اقتصاد و تجارت، بررسی و هم اندیشی در زمینه نقش زیر ساخت در توسعه توانایی رقابت اقتصادی و افزایش صادرات و واردات و پروژه های زیربنایی برای تقویت تجارت میان قطر و استان بوشهر به تبادل نظر پرداختند.
رئیس اتاق بازرگانی بوشهر اظهارداشت: بازدید از بندرحمد و دیدار با مدیر این بندر 'محدالخنجی' به منظور معرفی بندر حمد از دیگر برنامه های سفر هیات تجاری استان بوشهر به قطر بود.
وی بیان کرد: تخفیف هزینه های بندری به شرکت ها و شناورهای ایرانی، راه اندازی خط مسافربری RO-RO-PASENGER در ظرف مدت یک ماه آینده، توافق برای راه اندازی شرکت کشتیرانی و حمل و نقل دریایی مشترک بین ایران و قطر از موارد مطرح شده در دیدار هیات بوشهری با مدیر بندر حمد بود.
وی افزود: بازدید از بندر الرویس و دیدار با النعیمی مدیر این بندر، بازدید از اسکله بندر و گفت وگو با ملوانان ایرانی و بازدید از بازارچه الرویس از دیگر برنامه های هیات تجاری استان بوشهر که در این دیدار چندین توافق مهم حاصل شد.
گزدرازی گفت: تجهیز کردن بندر الرویس از لحاظ ماشین آلات بویژه جرثقیل، ایجاد انبارهای مناسب و جدید تخلیه کالاهای ایرانی، اجازه خروج از طریق مسیر هوایی در صورت بروز مشکلات شخصی برای کارکنان شناورها و اجازه خروج شناورهای وارده به بندر الرویس به صورت شبانه روزی از جمله توافق های صورت گرفته در جریان دیدار با مدیران بندر الرویس بود.
وی یادآور شد:همچنین در این دیدار مقرر شد با توجه به نبودن لنگرگاه مناسب در بندر الرویس اجازه پهلودهی به شناورهای ایرانی در زمان نامساعد بودن هوا و شرایط جوی داده شود.
گزدرازی ادامه داد: درادامه برنامه های سفر بازدید از شرکت المیرا و برگزاری نشست برای فروش محصولات مواد غذایی با شرکت المیرا بود که برای عرضه محصولات کشور و استان در فروشگاه های المیرا به منظور معرفی، فروش و عرضه محصولات غذایی کشور به توافق های خوبی در این زمینه منتهی شد.
وی بیان کرد: دیدار با مدیران شرکت ودام و Trust for Trading به منظور بررسی و توافق اجاره قرنطینه به مدت پنج سال و وارد کردن دام از استرالیا و ذبح و توزیع آن در استان بوشهر و کشور و اجاره کشتارگاه به منظور استاندارد سازی مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا با سرمایه گذاری شرکت قطری از دیگر برنامه های این سفر بود.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر ادامه داد: دیدار هیات تجاری استان بوشهر با محمد بن احمد بن کواری معاون اتاق بازرگانی قطر از دیگر برنامه های سفر بود که در این دیدار نیز گراوند استاندار بوشهر به معرفی هیات تجاری و توانمندی های آنها پرداخته و قول هر گونه همکاری و همراهی دولت را به بخش خصوصی قطر دادند.
وی افزود: گفت وگو و مذاکره بین نایب رئیس اتاق بازرگانی قطر و رئیس اتاق بازرگانی بوشهر برای توسعه روابط تجاری بین بخش خصوصی بوشهر و قطر، معرفی فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف توسط رؤسای اتاق بازرگانی دو کشور، گفت وگوی تجار و تولیدکنندگان هیات تجاری بوشهر با نایب رئیس اتاق بازرگانی و تجار قطری و معرفی تولیدات و محصولات خود به آنها از موارد مطرح شده در این نشست بود.
وی گفت: در ادامه سفر هیات تجاری استان بوشهر به قطر دیدار مشترک با محمد علی سبحانی سفیر ایران در قطر و شیخ فالح بن ناصر آل ثانی معاون وزیر شهرداری و محیط زیست آن کشور برگزار شد که در این دیدار راه های توسعه مراودات تجاری بین بوشهر و قطر مورد بررسی قرار گرفت.
گزدرازی گفت: دیدار هیات تجاری استان با تجّار بوشهری مقیم قطر و بررسی فرصت های تجاری و چالش های پیش رو از دیگر برنامه های سفر بود.
وی گفت: در شب پایانی سفر نیز استاندار و اعضای هیات تجاری استان بوشهر با شیخ علی بن عبدالله آل ثانی مالک بانک بین المللی اسلامی قطر دیدار کردند.
گزدرازی گفت: در این دیدار نقش مهم ایران در منطقه و در ارتباط با قطر، اهمیت استان بوشهر بر توسعه روابط تجاری دو کشور و منطقه، حمایت کامل از خرید محصولات ایرانی مورد تایید و تاکید قرار گرفت.
وی بیان کرد: در بخش پایانی سفر اعضای هیات تجاری استان بوشهر نیز با مدیران برخی از شرکت های قطری صورت گرفت که نتایج و دستاوردهای بسیار مفید داشت.
گزدازی افزود: در این رایزنی ها مذاکرات گسترده ای درزمینه سرمایه گذاری مشترک و ایجاد بازار مطمئنی برای محصولات ایران صورت پذیرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار