معاون وزیر راه و شهرسازی مجموعه اقداماتی که آن در استان فارس در حوزه شهرسازی انجام شده است را تشریح کرد و گفت: با گروه‌های دیده‌بان شهری فارس نیز جلسه گذاشته‌ایم و جلسات آتی شورای‌عالی شهرسازی و معماری موضوع حفاظت از باغات شیراز است.
کد خبر: ۶۷۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 22 October 2018

تابناک فارس به نقل از پایگاه خبری راه و شهر سازی:محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی مجموعه اقداماتی که توسط آن معاونت در استان فارس انجام شد را تشریح کرد و گفت: آنچه که در شیراز اتفاق افتاد تغییر رویکرد اساسی در تعریف بازآفرینی شهری و تعریف پروژه‌هایی بود که ما از پیش عنوان می‌کردیم و بر انجام آن تاکید داشتیم.

وی اجرای طرح بازآفرینی شهری را در محلات سنگ سیاه به عنوان محله هدف در بافت تاریخی شیراز و همچنین چندین محله دیگر را در حاشیه شهر شیراز که جزو سکونتگاه های غیررسمی بودند با رویکرد جدید نگاه به بازآفرینی شهری از نمونه های واجد ارزش برشمرد و افزود: هم اکنون سه محله شاخص و روشن را در شیراز می‌توانیم مثال بزنیم که حرف‌های ما در وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی شهری در آن مکان ها اجرایی و عملیاتی شده است.

ایزدی تصریح کرد: در اجرای طرح بازآفرینی شهری در مقیاس محله عمدتا به دنبال ارتقای زیرساخت‌ها، توسعه خدمات و ارتقای کیفیت زندگی رفتیم بدون آنکه در اجرای آنها دخالت مستقیم داشته باشیم. در واقع تلاش کردیم تا مردم را برای ارتقای کیفیت زندگی شان در محلاتی که محل سکونت شان است ترغیب و تشویق کنیم که خوشبختانه در اینکار موفق بودیم.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از دیگر اقدامات واجد ارزش را در شیراز، تهیه سند بافت تاریخی شیراز برشمرد و گفت: یکی از اقداماتی که در شیراز اتفاق افتاد، تهیه سند بافت تاریخی شیراز یعنی طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شیراز بود که بعد از سال‌ها (۱۰ تا ۱۱ سال)، بالاخره نهایی شد و در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تهیه و ابلاغ شد. هم اکنون محدوده بافت تاریخی شیراز دارای یک سند مصوب است و به شهرداری آن شهر ابلاغ شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: گام دوم تلاش برای جلوگیری از تخریب آثار تاریخی شیراز بود که در آستانه شاهچراغ و آستانه سیدعلاء الدین حسین با تشکیل جلسات متعدد با متولیان هر دو آستانه تلاش کرده‌ایم تا بافت تاریخی شیراز را حفظ کنیم و این گفتگوها همچنان ادامه دارد که امیدواریم به نتایج خوبی نیز ختم شود. تلاش داریم تا در بافت تاریخی شیراز از تخریب بیشتر بافت جلوگیری کنیم.

وی همچنین از دیگر اقداماتی که در فارس انجام شده است را حفاظت از باغات آن استان از جمله قصرالدشت عنوان کرد و گفت: با همکاری سازمان‌های مردم نهادی که در فارس تشکیل شده اند موضوع حفاظت از باغات را دنبال می‌کنیم و در نظر داریم تا نظارت را روی باغات قصرالدشت از طریق گروه های دیده بان شهری توسعه دهیم.

ایزدی ادامه داد: با گروه‌های دیده‌بان شهری فارس نیز جلسه گذاشته‌ایم و جلسات آتی شورای‌عالی شهرسازی و معماری موضوع حفاظت از باغات شیراز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: از دیگر اقداماتی که در فارس انجام داده ایم ساماندهی به مجموعه بازار و مبادی ورودی شهرستان لار است که عملیاتی و اجرایی شده است.

برچسب ها: معاون ، شهرسازی ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار