مدیر حج و زیارت استان فارس با اشاره به صدور ۶۰ هزار ویزا و پیش ثبت نام ۷۲ هزار نفر در استان گفت: مشکل ناقصی ویزاها برطرف می‌شود.
کد خبر: ۶۷۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ 22 October 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: از نیمه مهرماه بود که با راه‌اندازی کنسولگری در شیراز صدور ویزای اربعین حسینی آغاز شد و هر روز بر شمار عاشقان اباعبدالله(ع) افزوده می‌شد تا اینکه تا لحظه انتشار این خبر به گفته علیرضا زینلی، مدیر حج و زیارت استان فارس، 72 هزار نفر پیش ثبت نام در استان فارس انجام و 60 هزار ویزا صادر شده است.

هر چند مسئولان حج و زیارت بارها به مردم اطمینان خاطر داده و می‌دهند که نگران صدور ویزا نباشند اما نه تنها چیزی از نگرانی مردم کمتر نشده است بلکه تاخیر یا مشکلی به نام « ناقصی» سبب بیشتر شدن نگرانی‌های مردم شده است.

مشکل ناقصی به این معناست که از میان افرادی که به صورت گروهی ثبت نام کردند، ویزای یک یا 2 نفر صادر نشده بنابراین گروه یا باید بدون این یکی دو نفر عازم شود یا صبر کند تا ویزای این افراد نیز صادر شود.

این امر به ویژه برای کسانی که کارمند بودند یا به هر نحوی مجبور به گرفتن مرخصی از محل کار بودند مشکلات بیشتری ایجاد کرده و نگرانی بابت تمام شدن مرخصی نیز مزید بر علت شده است.

مدیر حج و زیارت استان فارس علت ایجاد این مشکل را اشتباه وارد کردن شمارهگذرنامه، تشابه نام و اشتباه وارد کردن مشخصات شناسنامه‌ای یا اتمام تاریخ گذرنامه عنوان کرد که سبب شده صدور ویزا با تاخیر همراه باشد. وی گفت: آخر شب مشکلات ناقصی‌ها بررسی و تلاش بر رفع آن است تا همه افراد بتوانند به موقع ویزای خود را دریافت کنند.

زینلی با اشاره به استقبال مردم فارس برای سفر پیاده‌روی اربعین افزود: سال گذشته استان فارس و بوشهر در مجموع 60 هزار نفر ثبت نامی داشت اما امسال استان فارس به تنهایی تاکنون 72 هزار نفر ثبت نامی دارد.

مدیر حج و زیارت استان فارس درباره مهلت برای ثبت نام بیان کرد: ثبت نام‌ها هنوز ادامه دارد و تا زمانی که ثبت‌نام از سوی مردم انجام شود، صدور ویزا نیز ادامه دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار