رئیس اداره ورزش و جوانان فارس گفت: شیرازی‌ها بیش از 90 درصد 18 مدال گرفته شده فارسی‌ها در بازی‌های آسیایی، پارآسیای و المپیک جوانان را در دو ماه گذشته کسب کرده‌اند، گفت: تمام‌ مدال‌های گرفته شده سال 97 برابری می‌کند با کل مدال‌های گرفته شده در تاریخ ورزش فارس که این یک‌رنسانس ورزشی در فارس و شیراز است.
کد خبر: ۶۷۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 23 October 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: جلسه امروز شورای شهر شیراز با محوریت هفته تربیت بدنی و تقدیر از مدیران برتر ورزشی انجام شد. در این جلسه از محسن سالاری معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و اردشیر حسن‌زاده رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز تقدیر شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز در ابتدای این جلسه گفت: شیراز علی‌رغم فعالیت‌های عمرانی انجام شده در سال‌های اخیر از نظر سرانه فضای ورزشی از استانداردهای موجود خیلی پایین‌تر است و باید در این مورد توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

اردشیر حسن‌زاده با بیان اینکه همکاری‌ صمیمانه‌ای بین معاونت فرهنگی و اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز و اداره ورزش و جوانان شیراز وجود دارد گفت: از نقطه نظر مثبت شهردار شیراز برای تیم داری در سطح حرفه ای تشکر می‌کنم و امیدوارم فعالیت‌هایی که شهرداری در نظر دارد عملی شود.

وی افزود: از سال گذشته و همچنین سال 95 در خصوص تجلیل از قهرمانان و کمک به هیئت‌های ورزشی در شورای شهر مصوبه‌ای داشتیم که هنوز به نتیجه نرسیده است که از اعضای شورای شهر می‌خواهم در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در آن زمان که لایحه این مصوبات به عنوان «لایحه مدیریت واحد ورزش» نوشته می‌شد تعداد زیادی از هیئت‌ها درگیر شدند و در حال حاضر نسبت به عدم اجرای آن ما را خطاب می‌دهند و از ما توضیح می‌خواهند، حتی برخی‌ها گفته‌اند اداره ورزش و جوانان ان مصوبه را گرفته است، بنده به عنوان مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز از همین جا اعلام می‌کنم تاکنون یک ریال از شورا نگرفته‌ایم ‌و ‌اگر بعضاً کمکی از سوی شورای به ورزش شده ما هیچ اطلاع و یا آمار دقیقی از آن نداریم.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: اماکن ورزشی ساخته شده توسط شهرداری از ویژگی‌های خوبی برخوردارند در منطقه پنج فضای ورزشی خوبی ایجاد شده که امیدواریم با مساعدت شهردار در واگذاری آن به هیئت‌های ورزشی که متصدی و متخصص ورزش هستند تسهیلاتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شیرازی‌ها بیش از 90 درصد 18 مدال گرفته شده فارسی‌ها در بازی‌های آسیایی، پارآسیای و المپیک جوانان را در دو ماه گذشته کسب کرده‌اند، گفت: تمام‌ مدال‌های گرفته شده سال 97 برابری می‌کند با کل مدال‌های گرفته شده در تاریخ ورزش فارس که این یک‌رنسانس ورزشی در فارس و شیراز است.

حسن‌زاده گفت: اگرچه اداره کل ورزش و جوانان تلاش کرده تا به طور شایسته‌ای از این قهرمانان تقدیر کند اما نمی‌تواند به طور کامل پاسخ‌گوی این تعداد قهرمانی باشد و باید شورای شهر به حمایت ورزشکاران بپردازد.

وی افزود: سال گذشته به شورای شهر اعلام کردیم ورزشکاران قرار است به بازی‌های آسیایی بروند اما از آنها حمایتی نشد اما اگر حمایت شده بودند مطمئنا مدال‌های شیرازی‌ها از این هم بیشتر می‌شد.

حسن‌زاده اظهار داشت: ما از خردادماه امسال شورای عالی ورزش شیراز را راه‌اندازی کردیم تا تصمیمات ورزشی شیراز واحد شوند اماکن ورزشی زیادی هستند که در اختیار ورزشکاران نیستند یا از نظر ساختاری مشکل دارند و باید با یک مدیریت واحد بین تمام سازمان‌ها و ادارات به سرانجام برسند، افتتاح، بازسازی‌ یا برون‌سپاری شوند.

وی گفت: در ورزش بانوان مشکلات زیادی داریم و تنها مجموعه حجاب را به عنوان فضایی بر ای ورزش بانوان داریم که آن هم مستهلک شده و رو به نابودی است و به هیچ وجه حق بانوان شیرازی در سرانه فضای ورزشی این نیست.

حسن‌زاده افزود: اگر مدیریت واحد ورزش عملی شود تصمیمات بهتری در زمینه‌های ورزشی گرفته می‌شود و در چهار سال آینده تعداد مدال‌های ما قطعا بیشتر از حالا خواهد بود و در ورزش همگانی نیز پیشرفت بیشتری خواهیم داشت و سرانه فضای ورزشی افزایش می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در پایان از اعضای شورای شهر خواهشمندم مصوبات کمک ‌به هیئت‌های ورزشی و تجلیل از ورزشکاران عملی شود و مثل تمام کشورهای پیشرفته اماکن ورزشی در اختیار متخصیصن آن قرار بگیرد، همچنین باید بگویم باشگاه‌داری شهرداری منع قانونی ندارد و شهرداری می‌تواند مثل تمام‌ کلان‌شهرها در این بخش ورود کند و انتظارات چندین ساله مردم شیراز را عملی کند، تیمداری و باشگاه‌داری از عهده بخش خصوصی بر نمی‌آید و شهرداری می‌تواند طبق خواسته مردم در سطح لیگ‌های برتر نیز ورود کند و به موفقیت برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار