براساس آمارهای موجود از هر ۴ دانشجوی بومی استرالیایی یک دانشجو به صورت منظم قادر به تهیه غذا و برخی ملزومات آموزشی خود نیست.
کد خبر: ۶۷۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 23 October 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: جعفر مهراد، استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: در دانشگاه های استرالیا حدود یک میلیون دانشجو تحصیل می کند که زندگی برای بسیاری از آنها دشوار است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های استرالیا برای تامین هزینه های زندگی کار می کنند. دانشجویان تمام وقت در دوره های کارشناسی به طور متوسط در هفته ۱۲ ساعت در خارج از دانشگاه برای کسب درآمد کار می کنند.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد که تقریبا یک سوم دانشجویان استرالیایی بیش از ۲۰ ساعت در هفته کار می کنند.

مهراد عنوان کرد: همچنین از هر ۱۰ نفر دانشجو، یک نفر بیش از ۳۰ ساعت وقت خود را صرف کار در خارج از دانشگاه می کند. برای این بخش از دانشجویان پیدا کردن وقت کافی برای شرکت در برنامه های دانشگاهی بسیار دشوار است. تنها راهی که این دانشجو یان برای حفظ ارتباط با روندهای آموزشی در پیش رو دارند، استفاده از خدمات آنلاین آکادمیک است.

وی گفت: آمارها حاکی از آن است که از هر ۴ دانشجوی بومی یک دانشجو به طور منظم قادر به تهیه غذا و بعضی از ملزومات آموزشی نیست و تقریبا از هر ۵ دانشجو یک نفر که از طبقات فقیر جامعه باشد از صرف غذا صرفنظر می کند.

مهراد عنوان کرد: دانشجویان استرالیایی برای تامین هزینه ثبت نام و شهریه دانشگاه از وام دولتی و کمک های خانوادگی استفاده می کنند.

وی افزود: دانشجویان دوره های کارشناسی در زمان فارغ التحصیلی هر کدام به طور متوسط ۳۸/۲۰۰ دلار استرالیایی به دولت بدهکار هستند که این رقم برای دانشجویان تمام وقت تحصیلات تکمیلی ۵۴/۱۰۰ دلار استرالیا است.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خاطرنشان کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی بدهی خود را بعد از استخدام از طریق نظام مالیاتی پرداخت می کنند. حداقل درآمد سالانه این فارغ التحصیلان ۵۲/۰۰۰ دلار استرالیا است.

مهراد گفت: در ارتباط با دانشجویان خارجی آمارها گویای این است که هزینه های آنها اندکی بیش از درآمدها است.

وی تاکید کرد: دانشجویان بین المللی شهریه دانشگاه را به طور کامل پرداخت می کنند. پرداخت شهریه با کمک مالی خانواده‌ها و یا از طریق کار کردن دانشجو صورت می گیرد. به طور متوسط این دانشجویان ۱۵ ساعت در هفته کار می کنند.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: برخلاف دانشجویان بومی، از هر ۱۰ دانشجوی خارجی ۹ نفر به حمایت مالی خانواده‌های خود وابسته است و تقریبا ۱۴ درصد دانشجویان خارجی از تهیه غذا آن هم به طور منظم و بعضی از ملزومات آموزشی صرف‌نظر می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار