رییس کانون کارشناسان دادگستری بیان کرد: اسپانسر معروف فوتبالی با استفاده از نظرات ناصحیح کارشناسان دادگستری، اقدام به گرفتن وام‌های میلیاردی می‌کرد.
کد خبر: ۶۷۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 23 October 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد حسین دادخواه رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس گفت: یک هزار و ۵۰۰ کارشناس در ۵۴ رشته مشغول بکار در کانون کارشناسان رسمی استان فارس هستند که برای این کارشناسان دوره های آموزش کوتاه مدت یک روزه و بلند مدت پیش بینی می شود .

در پرونده تخلف مفسد بزرگ اقتصادی ایران، پای کارشناسان دادگستری نیز در میان است

وی افزود: راه اندازی سیستم ارجاع به صورت مکانیزه که اطاله دادرسی به کارشناسان در کمترین زمان صورت می پذیرد و گزارش کارشناسی به مراجع قضایی نیز تسریع شده است ، چاپ کتاب و برنامه اپلیکشن کارشناسان که بر روی رایانه‌ و گوشی انجام شده و چاپ فصلنامه ویژه کارشناسان ، توجه به آموزش های کوتاه مدت به صورت نیم روزه و آموزش های بلند مدت برای افزایش صلاحیت الزامی است .

دادخواه بیان کرد : در بحث پیشگیری از تخلفات کارشناسی، هیات مدیره رصد ویژه ای بر این موضوع داشته که باعث شده، تخلفات کارشناسان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ ، به یک پنجم کاهش یابد و مهمترین کار صورت گرفته ارسال بخشنامه به بانک ها و مراجع قضایی و ارجاع نشدن مستقیم کار به کارشناسان بوده که اگر این مساله انجام نشود عدالت در بحث ارجاع کار کارشناسی رعایت نشود.

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری فارس گفت : در مورد اسپانسر فوتبالی که پای یک مفسد بزرگ اقتصادی در میان بود ، فرد خاطی با گرفتن وام های میلیاردی ، املاکی را با قیمت غیر واقعی در اختیار بانک سرمایه قرار می داد و کارشناسی با رشته غیر مرتبط ، دو‌ ملک را با قیمت ۴۰۰ میلیارد تومان ارزیابی کرد که قیمت واقعی در کارشناسی مجدد ۴۰ میلیارد تومان بود.

وی اضافه کرد : از دیگر تخلفات کارشناسان می توان به ارزیابی ملکی با مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان اشاره کرد که در قیمت گذاری مجدد ، قیمت واقعی ۱۴ میلیارد تومان بوده است و املاک دیگری را به قیمت ۱۸۷ میلیارد تومان تعیین کرده بودند که پس از کارشناسی مجدد ، قیمت واقعی ۱۰ میلیارد بود.

دادخواه ادامه داد : از مقامات قضایی درخواست دارم که از کار موسساتی که کارشان با کانون مغایر است و منجر به تخلفات پیش آمده می شود جلوگیری گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار