رئیس کانون تخصصی تعزیه استان فارس از اجرای تعزیه "کاروان اسرای کربلا" در روز اربعین حسینی در جوار آرامگاه سعدی خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 23 October 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: عبدالصمد فهندژ سعدی با اشاره به برنامه‌های کانون تخصصی تعزیه استان فارس ویژه اربعین حسینی اظهار داشت: روز اربعین ساعت 14 در جوار آرامگاه سعدی تعزیه «کاروان اسرای کربلا» و ورود این کاروان به شام توسط گروه تعزیه چهارده معصوم (ع) برگزار می‌شود.

وی گفت: این تعزیه به مدت 20 دقیقه صحنه ورود اهل بیت(ع) به شام را روایت می‌کند و علاوه بر این تجمع هیئت‌های مذهبی سعدی نیز در ادامه همین برنامه در روز اربعین رخ می‌دهد.

رئیس کانون تخصصی تعزیه با اشاره به برگزاری سوگواره استانی تعزیه‌خوانی در شهرستان ممسنی افزود: گروه‌های برتر استان فارس در کنار گروهی از استان کهگیلویه و بویراحمد در 7 شب به اجرای تعزیه پرداختند و هدف رونق بیشتر این هنر آئینی بود.

فهندژ سعدی با بیان اینکه این سوگواره جنبه رقابت نداشت بیان کرد: گروه‌های تعزیه از شهرستان‌های بوانات، آباده، ممسنی، شیراز و استان کهگیلویه و بویراحمد در این سوگواره شرکت کردند.

وی با اشاره به برنامه این سوگواره عنوان کرد: سوگواره به مدت 7 شب با اجرای گروه‌ها برگزار و در 30 مهرماه به پایان رسید و تعزیه دو طفلان مسلم، تعزیه حضرت علی اکبر(ع)، تعزیه حضرت قاسم(ع)، تعزیه حربن‌یزید ریاحی، تعزیه شهادت حضرت عباس(ع)، شهادت امام حسین(ع) و بازار شام در این سوگواره اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار