رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز از تنظیم‌ لایحه‌ای برای اجرای خط سوم مترو شیراز با استفاده از بسته‌های سرمایه‌گذاری خبر داد.
کد خبر: ۶۷۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 28 October 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:نواب قائدی اظهار داشت: خط سوم مترو در ادامه اجرای خط یک از ایستگاه معالی‌آباد تا شهرک گلستان است که امیدواریم با تصویب در شورای شهر این اجازه به شهردار داده شود تا با بسته‌های سرمایه‌گذاری آن را اجرایی کند.

وی تصریح کرد: نیمی از اعتبارات اجرای خط سوم متروی شیراز دولتی و نیمی دیگر سهم شهرداری است و در کمترین زمان ممکن عملیات اجرایی این خط نیز آغاز شود.

قائدی به بررسی اضافه شدن 2 خط جدید به قطار شهری شیراز خبر داد و گفت: موضوع احداث مترو بین شهرک گلستان و میدان احسان و اجرای یک خط برای اتصال شهرک سعدی به میدان ولی‌عصر نیز در برنامه‌های شورای شهر قرار دارد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با اشاره به افزایش مدت زمان فعالیت روزانه مترو به 15 ساعت خاطرنشان کرد: برای رفاه حال شهروندان و استفاده بیشتر از خدمات حمل و نقل عمومی، متروی شیراز از ابتدای مهرماه 97 روزهای جمعه از ساعت هفت صبح تا 15 در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

قائدی در مورد آخرین وضعیت ایستگاه‌های وکیل و میدان امام حسین (ع) گفت: پس از برطرف شدن مشکلات تملکی مربوط به ایستگاه وکیل و ادامه عملیات عمرانی آن، پیش‌بینی می‌شود ایستگاه های وکیل و امام حسین (ع) نیز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسند.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: امید است با پایان مطالعات جامع حمل و نقل همگانی و ساماندهی یکپارچه سیستم‌های حمل و نقل همگانی از جمله خطوط اتوبوسرانی، سطح سرویس دهی و مطلوبیت کارکرد مترو و زمینه استفاده شهروندان از این وسیله حمل و نقل عمومی بیشتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار