مدیر کنترل ترافیک معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: ثبت تخلفات در ۶ ماهه نخست امسال در کلانشهر شیراز ۱۵ میلیارد و ۶۵۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان بوده است.
کد خبر: ۶۷۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 04 November 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد علی علویان مهر مدیر کنترل ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در نشست خبری، گفت: ثبت تخلفات در ۶ ماهه نخست امسال در کلانشهر شیراز ۱۵ میلیارد و ۶۵۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان بوده است.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته میزان ثبت تخلفات بیش از ۲۰ میلیارد تومان بود که تا پایان سال ۹۶ به بیش از ۵۰ میلیارد تومان رسید و کمتر از ۱۰ درصد آن به شهرداری برگشت داده شد در واقع پرداخت سهم شهرداری از این جرائم صورت نمی‌گیرد.

علویان مهر ادامه داد: قیمت دوربین و دیگر ملزومات بیش از ۴ برابر شده است و ما نیازمند سهم بیشتری از پرداخت جرائم هستیم، ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار در این خصوص هستیم.

مدیر کنترل ترافیک معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: از اول فروردین تا ۱۳ مهر امسال بیش از ۲۳۰ هزار پیامک ارسالی برای تخلف رانندگی به ثبت رسیده است که بیش از هزار و ۶۴۰ پاسخ به مراجع قضایی داشته‌ایم که بخشی از آن توانسته در کشف سرقت‌ها به شهروندان کمک کند.

مجتبی زوربخش معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز هم از توزیع ۲۰ هزار حلقه لاستیک رایگان بین ۱۰ هزار راننده تاکسی فعال برای رونق سیستم حمل‌ونقل خبر داد.

وی گفت: راه‌اندازی نرم‌افزار مدیریت یکپارچه پارکینگ‌ها و نرم‌افزار مدیریت یکپارچه حمل‌ونقل مسافر و بار دو اقدام شاخص معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۹۰۰ متر پیاده راه در شیراز داریم، ادامه داد: توسعه پیاده راه‌ها به ۷ هزار و ۶۰۰ متر از برنامه‌های ما در آینده است.

زوربخش در خصوص راه‌اندازی تراموا در شیراز، گفت: تا پایان بهمن‌ماه مطالعات تراموا نهایی می‌شود و با برطرف شدن مسائل بودجه‌ای آن به مرحله اجرا خواهد رسید.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه زیرساخت‌های مکانیزه شدن ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز فراهم و تاکنون هزار دستگاه اتوبوس دارای سیستم مدیریت مکانیزه شدند، اظهار کرد: کمتر از ۲ ماه آینده این طرح اجرایی و با مکانیزه شدن ناوگان حمل‌ونقل مسافر شاهد تحول نوینی خواهیم بود.

زوربخش در خصوص لزوم دریافت کرایه بر اساس پیمایش، تصریح کرد: این کار عدالت محورانه است و تأکید ما نیز بر دریافت کرایه اتوبوس، تاکسی و مترو بر اساس پیمایش است که در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

برچسب ها: تخلف ، شیراز ، ثبت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار