آش نذری ۸۴ تنی به‌مناسبت سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در شیراز طبخ می‌شود.
کد خبر: ۶۷۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 04 November 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد اسدی، مدیر گروه فرهنگی ـ مذهبی امام هادی (ع) کمیل شیراز در جمع خبرنگاران درباره طبخ آش نذری در شیراز، گفت: همزمان با ۲۸صفر سالروز وفات پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، آش صلواتی به وزن ۸۴ تن طبق سنت همه ساله طبخ و بین مردم توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه همگی به عنوان خادمین رسول الله هستیم، اظهار کرد: به عشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و رسول الله (ص) هست که این کار ۱۹ سال ادامه دارد و غیر از عشق نمی‌تواند نیرویی باشد و امیدواریم این مجموعه روند را در سال‌های آتی نیز به دنبال داشته باشد.

اسدی با اشاره به اینکه برخی انتقاد می‌کنند که پول آش را به فقرا بدهید، افزود: ما بر اساس نیات مردم موظف هستیم در همان راستایی که آنان پول نذر می‌کنند آن را صرف کنیم و مردم پول برای طبخ آش داده اند و نمی‌توان در جای دیگری آن را صرف کرد.

وی با اشاره به اینکه برای طبخ آش ۲۸ صفر از هیچ ارگان و یا نهادی کمک دریافت نشده است، ادامه داد: این آش از روی نذورات مردمی تهیه می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه در روز‌های دوشنبه و سه شنبه به حضور آقایان نیازمندیم، تاکید کرد: ۷۰۰ نفر برادر، ۲۰۰ نفر خواهر برای طبخ آش همکاری می‌کنند.

مدیر گروه فرهنگی ـ. مذهبی امام هادی (ع) کمیل با بیان اینکه حضور شهروندان برای آماده سازی مقدمات طبخ آش نذری شیراز، بسیار گسترده است، اظهار داشت: هر سال هموطنان ما از تمام استان‌ها و شهرستان‌ها برای مشارکت در طبخ آش به شیراز می‌آیند.

وی با تاکید بر اینکه پخت آش نذری با حضور و مشارکت مردم انجام می‌شود، بیان کرد: در حد توان توزیع آش نیز در نقاط مختلف شهر از جمله تعدادی از مراکز خیریه، خانه سالمندان، مراکز نگهداری از معلولان ذهنی و ... انجام می‌شود.

اسدی گفت: توزیع آش صلواتی از ساعت ۵ صبح ۲۸ صفر در پارک خلدبرین آغاز می‌شود.

 

برچسب ها: پخت ، آش ، 84 تن ، شیراز ، 28 صفر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار