یعقوب مهندس، مدیر کل اداره دامپزشکی استان فارس هم، گفت: هرگونه محصولات خام دامی که لیبل‌دار بوده و با مشخصات عرضه شود، قطعا نظارت بهداشتی داشته و از نظر بهداشتی مشکلی ندارد.
کد خبر: ۶۷۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 05 November 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:جعفرستوده مدیر فنی اتحادیه مرغداران گوشتی فارس با بیان اینکه به لحاظ اقتصادی مصرف هورمون توجیه نداشته و مرغ تولیدی گران تمام می‌شود، گفت: هیچ تزریق هورمونی در مرغداری صورت نمی‌گیرد و با اقدامات به‌نژادی صورت گرفته و بالا رفتن پتانسیل ژنتیکی، مرغ‌ها پس از ۴۲ روز به وزن مناسب حدود ۲ کیلوگرم می‌رسد.

وی با بیان اینکه آنتی بیوتیک در مرغداری‌ها صرفا در زمانی که بیماری مرغ بیمار صورت می‌گیرد، افزود: آزمایشاتی که اخیرا صورت گرفته نشان داد که در ۹۷ درصد مرغ‌های تولیدی استان فارس باقی‌مانده آنتی بیوتیک نداشته و بهترین مرغ‌ها از نظر نداشتن آنتی بیوتیک در این استان تولید می‌شود.

ستوده اظهار کرد: روزانه ۳۲۰ تن مرغ آماده طبخ در فارس تولید می‌شود که ۱۰ تن از این میزان مرغ سبز بوده و مابقی نیز "دوره پرهیز دارویی" رعایت می‌شود.

وی بیان کرد: در فارس هزار و ۴۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت تولید ۲۶ میلیون قطعه در هر دوره سه ماهه وجود دارد.

محصول دامی لیبل‌دار مصرف کنید
یعقوب مهندس، مدیر کل اداره دامپزشکی استان فارس هم، گفت: هرگونه محصولات خام دامی که لیبل‌دار بوده و با مشخصات عرضه شود، قطعا نظارت بهداشتی داشته و از نظر بهداشتی مشکلی ندارد.

خریداران مرغ به تاریخ تولید و انقضای مرغ روی بسته‌بندی دقت کنند
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی فارس، با بیان اینکه مردم باید از مرغ‌های بسته‌بندی در مراکز عرضه مجاز استفاده کنند، گفت: خریداران مرغ در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای مرغ روی بسته‌بندی دقت کنند.

منصور بستانیان اظهار کرد: مرغ‌های بسته‌بندی در مرغداری‌های تحت نظارت مسئول فنی تولید می‌شود و قبل از حمل مرغ به کشتارگاه، دامپزشک فارم گواهی سلامت را به دامپزشکی ارائه می‌دهد و مرغدار نیز به ازای هر ماشین حمل جوجه باید یک گواهی حمل از دامپزشکی اخذ کند.

او با اشاره به اینکه آنتی بیوتیک‌ها در بیماری‌های عفونی به خصوص بیماری‌های دستگاه تنفسی و با تجویز دامپزشک مصرف می‌شود، افزود: در طیور همه آنتی بیوتیک‌ها در فارم‌ها آشامیدنی و خوراکی بوده و بر اساس نوع آنتی بیوتیک منع مصرف بین ۳ تا ۱۰ روز دارد که مسئول فنی مرغداری‌ها نظارت رعایت مدت زمان " دوره پرهیز دارویی" از زمان تزریق تا ارائه به کشتارگاه را برعهده دارد.

بستانیان با بیان این‌که پس از تزریق واکسن "دوره پرهیز دارویی" نداریم، اظهار کرد: روش‌های مختلف برای واکسن طیور شامل چشمی، آشامیدنی، اسپری و تزریقی است که در روش تزریقی در زیر پوست ناحیه گردن جوجه ۷ تا ۱۰ روزه تزریق صورت می‌گیرد و پس از حداکثر ۴۸ ساعت واکسن جذب می‌شود و با توجه به این‌که مرغ حداقل ۴۲ روزه وارد بازار می‌شود، هیچ‌گونه بقایا و اثرات جانبی از تزریق روی مرغ و ناحیه تزریق وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار