در حالیکه چهارمین سکاندار نیز به زودی برای استانداری فارس انتخاب می شود اما این استان طی سال های اخیر نتوانسته در حوزه مدیریت ارشد رنگ ثبات به خود گیرد.
کد خبر: ۶۷۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 05 November 2018

تابناک فارس به نقل از مهر:در حالی که استان فارس از لحاظ استراتژِک یکی از استان های مهم کشور به شمار می رود این استان همواره در سطح مدیریت ارشد روی ثبات را به خود ندیده به گونه ای که بر اساس آمارها، این استان استراتژیک، بیشترین تغییرات را در سطوح مدیریتی طی سال های اخیر تجربه کرده است .
این استان همواره در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، درمان و ... بار دیگر استان ها را به دوش کشیده اما متاسفانه فارس با وجود این همه ظرفیت و پتانسیل از استانهای محروم کشور در حوزه های مختلف از جمله راه و ... است به گونه ای که این استان از داشتن حداقل یک آزادراه در این سالها محروم مانده است .
استان فارس که باید هم اکنون از جمله یکی از استان های توسعه یافته کشور باشد به دلیل بی ثباتی در مدیریت ارشد و تغییراتی که داشته نتوانسته به جایگاه مناسبی دست یابد.
در دولت روحانی نیز استان فارس مانند دولت های قبل شاهد تغییرات قابل توجهی در سطح مدیریت ارشد بود.
قانون منع بکارگیری بازنشستگان چندی قبل تصویب شد تا بسیاری از مدیران در سطح کشور مشمول این قانون شوند استان فارس نیز از این قاعده استثنا نیست و قرار است قبل از پایان مهلت دو ماهه استاندار فارس نیز تغییر کند .
گویی انگار قرار نیست استان فارس در سطح مدیریت کلان به ثبات برسد .
برای چهارمین بار است که قرار است استاندار جدیدی برای فارس معرفی شود .

استانداران فارس در دولت روحانی

استاندار زمان شروع فعالیت زمان پایان فعالیت
سیدمحمد احمدی 27 مهر 1392 11 تیر 1394
سیدمحمدعلی افشانی 24 تیر 1394 22 شهریور 1396
اسماعیل تبادار 22 شهریور 1396 تاکنون پایان مهلت مدیران بازنشسته

 

بر اساس آخرین آمار از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون استان فارس 16 استاندار داشته است .
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت : متاسفانه جابه جایی مدیران ستاد و مدیران ارشد به عنوان یک معضل اساسی همیشه مطرح بوده است .
فارس در چند سال گذشته ثبات مدیریتی نداشته است
سید حسن افضلی افزود: متاسفانه طی چند سال گذشته استان فارس از جمله استان هایی بوده که در حوزه مدیریت ارشد ثبات نشده و شاهد تغییر و تحولات زیادی در استانداری بوده ایم .
وی ادامه داد: تا یک استاندار، فارس را می شناسد و سعی می کند برای توسعه استان و رفع مشکلات آن قدم بردارد بنا به دلایل مختلفی جابه جا می شود به گونه ای که در دولت شاهد جابه جایی سه استاندار فارس بوده ایم و به زودی نیز چهارمین استاندار معرفی می شود .
نمیانده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه استان فارس طی سال ها نتوانسته به جایگاه واقعی خود برسد و هر استانداری تا آمده ابزارهای توسعه استان را شناسایی و برای رفع موانع پیش راه توسعه تلاش کند جابه جا شده است .

افضلی تاکید کرد: یکی از مشکلات ما این است که مدیریت ها قائم به فرد است یک نفر می آید کاری انجام می دهد و می رود و هیچ کسی هم نیست که بر عملکرد او نظارتی کند .
وی گفت: به طور حتم تا زمانی که فارس در حوزه مدیریت به ثبات نرسد امکان توسعه این استان وجود ندارد .
در این میان نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: به طور حتم ثبات مدیریت در جایگاهی مانند استاندار در توسعه استان بسیار موثر است .
اصغر مسعودی با انتقاد از این تغییرات مدیریتی در استان فارس ادامه داد: تا استانداری در فارس مشغول به فعالیت می شود و راه های توسعه و نیازهای استان را می شناسید بلافاصله تغییر می کند و این امر عدم توسعه یافتگی فارس را به همراه داشته است .
وی با اشاره به اینکه وزارت کشور برای انتخاب استاندار باید استانداری توانمند برای فارس انتخاب کند، تاکید کرد: استان فارس از ویژگی های شاخصی در حوزه های مختلف برخوردار است اما با وجود این ظرفیتهای بزرگ در حوزه های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی، صنعتی و... نتوانسته به جایگاه خوبی دست یابد .
تغییرات استانداران عقب ماندگی فارس را به همراه داشته است
این نماینده مجلس با بیان اینکه تغییرات استاندار عقب ماندگی فارس را به همراه داشته، اظهار کرد: برای استاندار جدید وزارت کشور باید استانداری را تعیین کند که با ظرفیت ها و جایگاه استان تناسب داشته باشد .
مسعودی با تاکید بر اینکه باید استانداری در حد فارس معرفی شود، گفت: استان فارس طی چند سال گذشته بار بسیاری از استان ها و حتی کشور در برخی از محصولات کشاورزی را به دوش کشیده و به همین دلیل با خشکسالی زیادی دست و پنجه نرم می کند از این رو باید در حوزه مدیریت ارشد ثبات داشته باشد .
وی بیان کرد: در حوزه صنعت هم استان فارس جایگاه ویژه ای دارد اما متاسفانه درآمد فارس در این حوزه که باید به این استان تخصیص یابد در این سالها اینگونه نبوده است .
نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل اصلی توسعه نیافتگی فارس را عدم ثبات مدیریتی عنوان کرد و گفت: انتظار می رود که استانداری در حد استان فارس معرفی شود تا حداقل کمبودهای فارس در حوزه های مختلف تا حدودی مرتفع شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار