نماینده مردم شیراز گفت:مواظب دلالان نفت باشیم چون آنان به دنبال آشوب و مخالفت با هرگونه ارتباط بین‌امللی و تعامل با جامعه جهانی هستند تا از گل آلود بودن شرایط استفاده کنند. شرایط فعلی را فرصت بدانیم و اولویت را برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم نماییم. رشد اقتصادی با پول نفت که بیشتر آن صرف هزینه‌های جاری می‌شود محقق نخواهد شد. رشد اقتصادی از دل کارآفرینی و امنیت سرمایه‌گذاری بر می‌آید.
کد خبر: ۶۷۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 05 November 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:علی اکبری با تسلیت رحلت پیامبر(ص)و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا در نطق میان دستور خود اظهار کرد: حماسه اربعین حسینی و حضور گسترده امت اسلامی در این رویداد بزرگ مذهبی، همه را به شگفتی واداشت. این رویداد پیامی کارساز برای بدخواهان و دشمنان اسلام و ایران بود. ۱۳ آبان رویدادهای ارزشمندی است که یاوه‌گویی‌های ترامپ نتوانست از اعتبار آن بکاهد.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال از انقلاب می گذرد، افزود: تهدید و تحریم همواره در فضای سیاسی،‌ اقتصادی و سیاسی جامعه سیطره داشته است. در این مدت بختک ارز جز فساد و رانت حکمتی نداشته است. ارز تک نرخی، دو نرخی شناور، ترجیحی، نیمایی و آزاد جامعه را به بیراهه برده و عده‌ای سودجو و منفعت طلب همواره بهره وافی بردند. تجربه نشان می‌دهد که با بگیر و ببندهای گذرا آفتابه‌دزدها به محکمه می‌روند و دانه درشت‌ها با شگردهای مختلف به چپاول مشغول می‌شوند.

نماینده شیراز خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم ارز را آزاد کنید عرضه و تقاضا در جایی به تعادل خواهند رسید،‌ شرایط پیش رو را فرصت بدانیم، ‌تمرکز هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و مدیریت کنترل ارز صرف بهبود خدمات آموزشی، بهداشتی، امنیتی و رفاهی گردد. راه‌های رفته قبلی رنگ رفته و پر هزینه هستند.

وی افزود: در شرایطی که تبلیغات سوء رسانه‌های جهان و شبکه‌های پیچیده استعمار و صهیونیستم بین‌الملل نسبت به ایران سیاه نمایی می‌کنند، گردشگری و جذب جهانگردان از ملل مختلف کارکرد موثری خواهد داشت. چند میلیون ایرانی خارج از کشور افراد تحصیلکرده و دارای تمکن مالی هستند، ده‌ها سال است نگران از فضاسازی‌ها سوء و غیرمنصفانه از آمدن به کشور واهمه دارند.

اکبری تصریح کرد:‌ سوء ظن و بی اعتمادی بلای جان جامعه شده و دایره خودی و غیرخودی هم آنقدر محدود شده که کسی را یارای عبور از آن نیست. گاه آنقدر بدبینانه و بی اساس بر طبل دوتابعیتی‌ها، ‌نفوذی‌ها و جاسوس‌ها کوبیده می‌شود که چیزی نمانده هر کس در خارج از کشور تحصیل کرده است را جاسوس بدانیم. آنقدر نسبت به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بدبینانه برخورد کردیم تا دست از کار کشیدند و فکر و سرمایه خود را به امارات، عربستان و ترکیه بردند. آنقدر تندروی‌ها، افراط‌گری و جرم انگاری شدت پیدا کرد که صدای مراجع عظام هم درآمد و فرمودند حادثه‌ای که در فیضیه رخ داد به تمام معنا یک فاجعه بود.

وی یادآور شد: قرار بود بانک‌ها دست از بنگاه‌داری بردارند، تاکید رهبری بود که نیروی نظامی و انتظامی از فعالیت‌های اقتصادی به دور باشند اما چه شد؟ این همه بانک و شعب که بانک مرکزی هم تمکین نمی‌کنند چه ضرورت دارد. چرا دولت‌ آنها را در هم ادغام نمی‌کند؟

نماینده شیراز افزود: رویدادهای اخیر نشان داد که عده‌ای مال اندوز زیاده‌ خواه فقط به فکر منافع شخصی خود هستند. گرانفروشی، احتکار،‌ فرار از قانون، عدم اجرای تعهدات قانونی، زد و بندها و واردات اقلام غیرضرور در شرایطی که جامعه مورد تحریم و تهدید استکبار جهانی است، گناه نابخشودنی است.

اکبری ضمن تشکر از دستگاه‌های قضایی و امنیتی گفت: امیدوارم عوامل اصلی، مهره‌های دانه درشت و اخلالگران اقتصادی در بازار ارز کشور شناسایی و مواخذه شوند.

نماینده شیراز در ادامه با بیان چند تذکر اظهار کرد: در بلوای ارز و سکه و تحریم، بازنشستگان بیش از همه آسیب دیدند. این جماعت که آینه پیش روی همه است فراموش نشود.

وی با اشاره به اقدام نسنجیده دانشگاه آزاد در هفته‌های اخیر گفت: عدم نظارت سازمان سنجش، تعداد قابل توجهی از جوانان علاقه‌مند به تحصیل را با سرخوردگی مواجه کرد و این موضوع که به ترامپ و تحریم ارتباطی ندارد و از دستگاه‌های مربوط انتظار می‌رود به فوریت به این موضوع رسیدگی کنند و جوانان را تعیین تکلیف نموده و متخلفین را به قانون بسپارند.

نماینده شیراز متذکر شد: مواظب دلالان نفت باشیم چون آنان به دنبال آشوب و مخالفت با هرگونه ارتباط بین‌امللی و تعامل با جامعه جهانی هستند تا از گل آلود بودن شرایط استفاده کنند. شرایط فعلی را فرصت بدانیم و اولویت را برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم نماییم. رشد اقتصادی با پول نفت که بیشتر آن صرف هزینه‌های جاری می‌شود محقق نخواهد شد. رشد اقتصادی از دل کارآفرینی و امنیت سرمایه‌گذاری بر می‌آید.

وی در پایان از دولت خواست که به دریاچه بختگان دومین دریاچه داخلی توجه کرده و شرایط آن را دریابند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار