مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت: تاکنون ١٢٩هزار نفر از بانوان این استان به عنوان بیمه شده اصلی تحت پوشش این سازمان قرار گرفته اند.
کد خبر: ۶۷۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 05 November 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، عبدالکریم نباتی افزود: به منظور گسترش و توسعه بیمه به آحاد افراد جامعه، زنان خانه دار را بر اساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می دهیم تا این گروه از جامعه، بتوانند با انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر از تعهدات قانونی مربوطه بهره‌مند شوند.
نباتی گفت : این طرح فرصتی استثنایی است که بانوان خانه دار و مادران فاقد بیمه ، خود را در برابر مخاطرات ناشی از رخداد حوادث و همچنین جبران درآمد در زمان کهولت سن بیمه کرده و از مزایای این قانون بهره مند شوند .
وی در ادامه با برشمردن شرایط سنی بانوان خانه دار اظهار کرد: زنان خانه داری که کمتر از ٥٠ سال تمام سن دارند، می توانند نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه اقدام نمایند و چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ٥٠ سال باشد ، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی خواهد بود . مثلا اگر فردی در زمان تقاضا دارای ٥٢ سال و ٣ ماه سن باشد، با دارابودن ٢ سال و سه ماه سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان ، می تواند در ردیف بیمه شدگان زنان خانه دار قرار گیرد. همچنین زنان خانه داری که حداقل دارای ١٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند، بدون لحاظ شرط سنی می توانند نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه اقدام نمایند .

مدیر کل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه نرخ حق بیمه و حمایت‌های بیمه‌ای در این نوع بیمه، همانند ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد خواهد بود، اظهار داشت: نوع قرارداد و چگونگی انعقاد قرارداد بانوان با تامین اجتماعی به سه صورت می تواند باشد . بر این اساس نرخ حق بیمه ١٤ درصد (١٢ درصد سهم بیمه شده + ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ حق بیمه ١٦ درصد (١٤درصد سهم بیمه شده+ ٢درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ حق بیمه ٢٠ درصد (١٨درصد سهم بیمه شده+ ٢درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی است.
نباتی در ادامه با اشاره به دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه بانوان در این طرح گفت: چنانچه سابقه پرداخت حق بیمه قبلی متقاضی کمتر از ٥ سال تمام باشد، می تواند دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه خود را بین حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و حداکثردستمزد مصوب زمان عقد قرارداد انتخاب نماید و در صورتی که متقاضی دارای ٥ سال و بیشتر سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان تأمین اجتماعی باشد، می تواند درآمد مبنای پرداخت حق بیمه خود را بین حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار تا حداکثر میانگین دستمزد آخرین ٣٦٠ روز قبل از ثبت تقاضا انتخاب نماید.

وی با اشاره به برخورداری بانوان از خدمات درمانی این طرح اظهار داشت : زنان خانه دار می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان برای خود و افراد تحت تکفل و با دریافت دفترچه درمانی از کلیه امکانات مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور و نیز امکانات مراکز تشخیصی، درمانی و دارویی طرف قرارداد این سازمان استفاده کنند.
نباتی درباره نحوه پرداخت حق بیمه مشمولان این طرح نیزگفت:بیمه بانوان واجد شرایط از تاریخ ثبت تقاضا در هریک از شعب سازمان شروع می شود و برای سهولت وافزایش رضایتمندی مخاطبان ، سرویس غیرحضوری ( اینترنتی) صدور برگ پرداخت حق بیمه زنان خانه دار راه اندازی شده و بیمه شدگان می توانند پس از ثبت نام ، اخذ نام کاربری و رمز عبور با مراجعه به آدرس اینترنتی www.samt.tamin.ir نسبت به صدور و پرداخت حق بیمه خود از طریق این سامانه اقدام نمایند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار