مهسا روستا با بیان اینکه در حال حاضر 60 بانوی هنرمند در گروه دختران نیل مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: در سال‌های گذشته نزدیک به 700 اثر از آثار هنرمندان زن این گروه به فروش می‌رفت اما امسال ضعیف‌تر شده که امید است با بهبود شرایط اقتصادی شاهد حمایت سازمان‌های دولتی و خصوصی از این هنر و زنان هنرمندان این گروه باشیم.
کد خبر: ۶۷۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ 06 November 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مهسا روستا با اشاره به تشکیل گروه دختران نیل در شیراز که با هدف اشتغالزایی در رشته‌های گل و مرغ، تذهیب، مینیاتوری و...ایجاد شده اشاره و اشتغالزایی برای زنان و شناساندن هنر نگارگری به توریست‌ها و اقتصاد هنری را از مهمترین دلایل تشکیل این گروه عنوان کرد‌.

وی با بیان اینکه اکثر آثاری که توسط بانوان هنرمند این گروه خلق می‌شود، آثاری در باب تصویرسازی، اشعار و داستان‌های کهن ایرانی است، افزود: تاکنون بیش از 40 نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار ‌و پنج مقام جهانی نگارگری از آمریکا را کسب کرده‌ایم.

این بانوی نگارگر، تعداد نمایشگاه‌های انفرادی برگزار شده طی سال‌های اخیر با تمرکز بر محوریت رشته‌های نگارگری را 17 نمایشگاه اعلام کرد و گفت: امکان حضور و یا برپایی نمایشگاه‌های خارجی نداریم، چرا که هم پر‌هزینه است و هم استقبال داخلی چندانی از این نوع نمایشگاه‌ها نمی‌‌شود‌.

روستا همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 60 بانوی هنرمند در گروه دختران نیل مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: در سال‌های گذشته نزدیک به 700 اثر از آثار هنرمندان زن این گروه به فروش می‌رفت اما امسال ضعیف‌تر شده که امید است با بهبود شرایط اقتصادی شاهد حمایت سازمان‌های دولتی و خصوصی از این هنر و زنان هنرمندان این گروه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار