معاون فرهنگی اداره کل اوقاف گفت
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان فارس از آمادگی کامل اداره اوقاف در حوزه وقف علمی و کمک به بنیاد نخبگان گفت و افزود: هر کاری که بنیاد نخبگان در زمینه وقف علمی به ما پیشنهاد دهد استقبال می کنیم و آمادگی کامل خود را برای حمایت و همکاری در این زمینه اعلام می داریم.
کد خبر: ۶۷۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 06 November 2018

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری علم و فناوری: دهه پایانی ماه صفر هرسال به نام دهه وقف نام گذاری شده و برنامه هایی خاص آن دهه در هر شهر و منطقه برگزار می شود.

با توجه به انواع وقف که می تواند توسط واقفین صورت پذیرد، یکی از انواع وقف، علمی ست که از نیازهای مهم امروز جامعه و از تاکیدات رهبر معظم انقلاب می باشد و اگر با برنامه و درست به آن پرداخته شود، می تواند راه حل بسیاری از گره های علمی و پژوهشی در کشور باشد.

قابل ذکر است که پنجمین روز از دهه وقف مصادف با شنبه 19 آبان ماه به مناسبت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه با عنوان «وقف، توسعه علم و فناوری و حمایت از نخبگان» نام گذاری شده است.

به همین منظور در حاشیه نشست خبری مدیرکل اوقاف استان فارس و معاون فرهنگی این اداره کل، خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری از فارس به سراغ حجت الاسلام رحیم صفری گرایی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان فارس رفته و پیرامون حوزه وقف علمی و برنامه این اداره در این حوزه به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید:

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان فارس با اشاره به جلسات برگزار شده با بنیاد ملی نخبگان استان فارس در طی سال های گذشته و امسال گفت: طبق صحبت های صورت گرفته با بنیاد ملی نخبگان و دکتر شریف، بر آن شدیم که نیت برخی واقفین که به اداره اوقاف مراجعه می کنند را به سمت و سوی وقف در حوزه های علمی، پژوهشی و علوم نوین سوق دهیم.

وی وقف کاظمی را از بزرگترین وقف های قرن حاضر تلقی کرد و ادامه داد: به لطف خدا توفیقات بسیار خوبی تاکنون در زمینه وقف علمی داشته ایم که برای مثال می توان به وقف بسیار بزرگ آقای کاظمی که در سال گذشته برگزار شد اشاره کرد و بخشی از نیات وی نیز در بحث تحقیق، پژوهش و علوم گوناگون می باشد.

رحیم صفری گرایی بیان داشت: از بنیاد ملی نخبگان فارس جهت شرکت در نمایشگاه همه واقف باشیم نیز دعوت به عمل آمده که دستاوردها و توفیقات خود را در عرصه علم و پژوهش در سطح استان و کشور به معرض دید عموم بگذارند تا واقفین با مشاهده آن دستاوردها و موفقیت ها بیش از پیش به سوی وقف علمی سوق یابند.

وی با تاکید بر اینکه وقف علمی نیاز مبرمی به فرهنگ سازی در جامعه دارد، خاطر نشان کرد: 70 درصد نیات موقوفات استان فارس در حوزه محرم، امام حسین و اربعین می باشد که به نظر این بخش اشباع شده اما در عوض در حوزه وقف علمی و پژوهشی جای کار بسیار زیاد دارد.

این مقام مسئول در توضیح وقف عنوان کرد: سنت حسنه وقف برآن است که تعادل را در میان افراد جامعه برقرار سازد و بگونه ایست که کفه ترازو به هیچ سمتی سنگینی نکند.

وی زمان لازم برای جا افتادن فرهنگ وقف علمی را گذشت دو سه نسل دانست و گفت: بسیاری از واقفین فکر می کنند که وقف تنها باید در حوزه عزادازی، امام حسین(ع)، سلامت و آموزش باشد اما با جلسات مشاوره ای که برای این واقفین برگزار می کنیم، سعی در تغییر دیدگاه این عزیزان نسبت به وقف، در حوزه های دیگر از جمله وقف علمی داریم.

وی در پایان از آمادگی کامل اداره اوقاف در حوزه وقف علمی و کمک به بنیاد نخبگان گفت و افزود: هر کاری که بنیاد نخبگان در زمینه وقف علمی به ما پیشنهاد دهد استقبال می کنیم و آمادگی کامل خود را برای حمایت و همکاری در این زمینه اعلام می داریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار