عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:متاسفانه برخی از رسانه ها وضعیت اقتصادی کشور را ملتهب و ناایمن منعکس میکنند.اختلاف داخلی و سیاست زدگی مانع امنیت اقتصادی کشور شده است.
کد خبر: ۶۷۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 06 November 2018

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: سید محسن علوی درباره جذب سرمایه گذاری خارجی گفت:رتبه امنیت اقتصادی کشور مناسب نیست وبدیهی است این موضوع مانعی برای سرمایه گذاری خارجی محسوب می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود:امنیت اقتصادی در نتیجه برآیند دستگاه های مختلف که در حوزه اقتصادی موثر هستند ایجاد می شود که شامل دستگاه های امنیتی،وزارتخانه های اقتصاد،صمت،تعاون کار و رفاه اجتماعی و رسانه ها می شود.

بین دستگاه های تاثیرگذار در حوزه اقتصاد تعامل کافی وجود ندارد

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:در حال حاضر در بین دستگاه های که در حوزه اقتصاد موثر هستند تعامل کافی وجود ندارد و به نوعی تقابل،موازی کاری و حتی تداخل در بین وظایف دستگاه های مذکور وجود دارد که اثر نامناسبی در امنیت اقتصادی کشور دارد.

علوی افزود:بطور مثال برای فعالیت پدیده شاندیز مجوز صادر شد و مردم از طریق رسانه ملی به سرمایه گذاری دعوت شدند بعد نهادی اعلام می کند این مجموعه مشکل و فساد اقتصادی دارد که بطور طبیعی مردم از این بابت زیان می بینند.

عدم حمایت مطلوب از سرمایه گذاری مانع توسعه تولید

وی ادامه داد: در جریان موسسات مالی واعتباری نیز دولت مجوز فعالیت به این موسسات داد و رسانه های تبلیغ کردند اما بعد دولت و رسانه ها مقابل موسسات مالی مذکور ایستاند و در نهایت مردم زیان دیدند.

علوی ادامه داد:به دلیل عدم حمایت مطلوب از سرمایه گذاری در بخش صنعت و بالا بودن نرخ سود بانکی، تمایلی برای سرمایه گذاری در بخش تولید وجود ندارد.

برخورد مناسبی با سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور انجام نشده است

علوی با اشاره به نقش عوامل متعدد در سرمایه گذاری گفت:سرمایه ایرانیان خارج از کشور مقدار قابل توجهی است اما زمانی که با سرمایه گذار برخورد مناسبی نمی شود و این موضوع رسانه ای می شود طبیعی است انگیزه مناسبی برای سرمایه گذار وجود ندارد.

نحوه برخورد برخی از رسانه ها با سرمایه گذاری شرکت توتال خوب نبود

وی افزود:شرکت توتال یک شرکت بین المللی مشهور بود اما نحوه برخورد با سرمایه گذاری این شرکت معتبر از سوی برخی از رسانه ها مناسب نبود و به نوعی فضای اقتصاد ایران را ملتهب و ناامن به دنیا معرفی کرد این در حالی است که فراهم آوردن شرایط فعالیت شرکت های مشهور بین المللی در ایران و انعکاس مناسب موضوع از سوی رسانه ها، امنیت اقتصادی کشور را به جهان معرفی میکند.

دستگاه های حاکمیتی،قوای مجریه،مقننه و قضائیه در راستای اقتصاد مقاومتی امنیت اقتصادی ایجاد کنند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود:باید دستگاه های حاکمیتی،قوای مجریه،مقننه و قضائیه در راستای اقتصاد مقاومتی، امنیت اقتصادی را ایجاد کنند چرا که با وضعیت فعلی نباید انتظار جذب سرمایه گذاری خارجی قابل توجه داشت.اختلاف داخلی و سیاست زدگی مانع امنیت اقتصادی کشور شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار