معاون تبلیغ مدارس علمیه شیراز با بیان این که اساساً اسلام دین رحمت و صلح و صفاست، افزود: تاریخ اسلام و زندگی پیامبر (ص) و ائمه(ع) بیانگر معنای رحمت و صلح است.
کد خبر: ۶۷۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 06 November 2018

تابناک فارس به نقل از حوه: حجت الاسلام مهدی آدینه، پیش از ظهر در هیئت انصار المهدی(ع) دبستان شهید سامانی شیراز، تبیین، پیگیری و عمل به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون آشنایی نوجوانان با سیره اهل البیت (ع) و حضور مبلغین در بین دانش‌آموزان را یکی از اقدامات فرهنگی مذهبی در سطح مدارس دانست و اظهار داشت: مبلغان و روحانیون حاضر در مدارس دانش آموزان باید دانش آموز را با زندگی و راه روش زندگی اهل البیت(ع) بیشتر آشنا کنند.

معاون تبلیغ مدارس علمیه شیراز با بیان این که اساساً اسلام دین رحمت و صلح و صفاست، افزود: تاریخ اسلام و زندگی پیامبر (ص) و ائمه(ع) بیانگر معنای رحمت و صلح است.

 

وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام(ص) در عرصه های مختلف برای ما الگوست که بارزترین آنها سلام و ابراز محبت به یکدیگر است، ایشان در سلام کردن و ابراز محبت به مردم خصوصا کودکان و نوجوان همیشه پیشقدم بودند.

حجت الاسلام آدینه، امام حسن (ع) را الگوی صلح و مهر معرفی کرد و ادامه داد: کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، برای نیازمندان و محرومان، مأمن و پناهگاه بود و ما نیز باید در کمک به دیگران همچون آن حضرت از یکدیگر پیشی بگیریم.

معاون تبلیغ مدارس علمیه شیراز در پایان با اشاره به سیره عملی امام رضا (ع) افزود: امام رضا(ع) در باب تربیت فرزند و احترام به کودکان و نوجوانان سفارشات بسیاری داردند که از جمله آن سفارش به کسب علم، فراگیری علوم مختلف، احترام به والدین، رفاقت با دوستان و محبین اهل البت (ع)، برنامه ریزی در زندگی و ... است.

وی خاطرنشان کرد: شما دانش آموزان با مطالعه بیشتر می توانید با سیره اهل بیت (ع) آشنا شوید و مطالب مهمی را فرا بگیرید.

برچسب ها: اسلام ، سیره پیامبر ، صلح
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار