رئیس اداره فرش استان فارس، در باره چرایی استقبال نکردن بافندگان فرش از بیمه عشایری- روستایی گفت: با توجه به شرایط و معایبی که بیمه روستایی- عشایری دارد، قالیبافان فارس استقبالی از این بیمه نکردند. 
کد خبر: ۶۷۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ 13 November 2018

وی ادامه داد: افرادی که تحت پوشش بیمه عشایری- روستایی قرار می گیرند از مزایای دریافت مستمری بازنشستگی و فوت بهرمند می شوند اما متاسفانه از پوشش درمانی برخوردار نیستند.

او بیان کرد: میزان مستمری بازنشستگی این نوع بیمه نیز نصف بیمه تامین اجتماعی است به همین سبب استقبالی از این بیمه نشده است. 

به گفته رئیس اداره فرش فارس: از آنجایی که بافندگان فرش دستباف مورد بی مهری بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند، تا کنون حتی یک مورد بافنده فرش متقاضی بیمه روستایی- عشایری نام نویسی نکرده است. 

افراسیابی این نوید را داد که، بتازگی با رایزنی با مرکز ملی فرش کشور و پیگیری های صورت گرفته، مقرر شده از طریق نمایندگان استان، آماری از تعداد لغو شدگان بیمه از سوی تامین اجتماعی ظرف چند سال گذشته و نیز متقاضیان جدید، به مرکز ملی فرش ارایه شود تا در اعتبارات سال آینده گنجانده شوند. 

از 45 هزار نفر بافنده استان فارس که زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند به مرور زمان از سوی سازمان تامین اجتماعی این رقم کاهش پیدا کرد و هم اینک به کمتر از 29هزار نفر رسیده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار