نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت ها و تصمیمات چهار دهه گذشته در حوزه ارز که اغلب حول برنامه ریزی در زمینه کنترل نرخ آن بوده تنها منجر به فساد و رانت در کشور شده است.
کد خبر: ۶۷۷۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 08 November 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی اکبری افزود کنترل نرخ ارز و صرف هزینه های کلان کشور در این مسیر را نادرست دانست و افزود: تنها راه حلی که در این باره وجود دارد این است که نرخ ارز آزاد شود.
وی ادامه داد: زمانی که نرخ ارز آزاد گذاشته شود قطعا در بازار عرضه و تقاضا قیمت ارز در جایی ثابت می شود و ترازی واقعی پیدا خواهد کرد.
اکبری با تاکید بر اینکه بازار در شرایط کنونی نیاز به ثبات نرخ ارز دارد،گفت: این هدف تنها با آزاد کردن نرخ ارز محقق می شود و در پی آن ثبات به بازار نیز سرایت خواهد کرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از واردکنندگان کشور، ارز دولتی دریافت می کنند اما کالایی وارد نمی کنند و یا محصولی دیگر وارد می کنند که خارج از تعهد آنها است و کالای اساسی محسوب نمی شود.
وی تصمیمات گذشته ارزی را منجر به ایمن شدن جامعه از این حوزه ندانست و اظهار داشت: دولت باید منابع عظیمی را که سالانه صرف کنترل نرخ ارز می کند را در بخش هایی مانند بهداشت،رفاه عمومی، امنیت و خدمات هزینه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار