وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان گفت: شهرستان لامرد به عنوان یکی از پایگاه‌های بزرگ تعزیه در کشور مطرح است.
کد خبر: ۶۷۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ 09 November 2018

تابناک فارس به نقل از ایلنا: «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان در شهرستان لامرد استان فارس گفت: عشق به اهل بیت است که مردم را در کنار یکدیگر قرار داده و مردم در قالب های مختلفی عشق و علاقه و ارادت خود را به اهل بیت علیه السلام نشان می دهند و تعزیه یکی از این قالب ها است.

وی اظهار کرد: تعزیه جایگاه ویژه ای در زندگی ایرانیان داشته و شهرستان لامرد به عنوان یکی از پایگاه های بزرگ تعزیه در کشور مطرح است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تعزیه تجسم بخش حوادث تشیع و اهل بیت است؛ از یک طرف هنر ترکیبی است و ما آیین های مختلفی داریم اما هیچ آئینی مثل تعزیه نیست که در این قد و قامت چنین هنر ترکیبی باشد.

وی تصریح کرد: تعزیه، هنر مردمی است؛ هنری است که ریشه در عمق و ارادت مردم به اهل بیت دارد. تعزیه از محدود هنرهایی است که پایگاه مردم دارد و نشانگر ارادت مردم به اهل بیت است و این ویژگی باعث پیوند میان مخاطب و بازیگر می‌شود و اینجاست که هنر تعزیه به عنوان هنر مردمی و همه مخاطبین را گرد هم می‌آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از موقوفه حسینیه ابوفاضل بیت العباس در برگزاری این سوگواره قدردانی کرد.

در پایان این اختتامیه از گروه های تعزیه تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها: لامرد ، تعزیه ، کشور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار