امام جمعه کازرون با اشاره به تصادفات سهمگین در محورهای مواصلاتی این شهرستان گفت: کازرون در زمینه تصادفات پیشتاز بوده که باید هم مردم احتیاط کرده و مسوولان نیز فکری به حال این جاده‌ها کنند.
کد خبر: ۶۷۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 09 November 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه نماز جمعه این شهر با تبریک حلول ماه ربیع الاول و تشکر از برگزار کنندگان مراسمات عزاداری در دوماه محرم و صفر اظهارداشت: راهپیمایی روز ۱۳ آبان در هفته گذشته باشکوه‌تر از هرسال برگزار شد که این خود نشانه بصیرت مردم ایران است.

امام جمعه کازرون با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند آمریکا رو به افول است گفت: ابرقدرتی آمریکا در دنیا رو به افول بوده و ان وعده الهی است که محقق می‌شود.

خرسند با اشاره به اینکه هدف آمریکا سیطره مجدد بر ایران بوده که موفق نشده است، تصریح کرد: امروز فقط جمهوری اسلامی ایران است که می‌تواند ادعا کند که آمریکا کوچکترین نقشی در تصمیماتش ندارد.

وی اربعین امسال را رزمایش عظیم و شگفتی‌ساز عنوان کرد و گفت: اربعین بزرگترین اجتماع معنوی بشری است.

خرسند با اشاره به اینکه با وجود آنکه مغرضان و رسانه‌های دنیا تلاش بر عدم انعکاس این اجتماع عظیم را دارند اما سال به سال بر شکوه ان افزوده می‌شود، گفت: آیین اربعین یک حرکت فرا مذهبی است‌ که اهل سنت، مسحیان و دیگر آیین‌ها نیز در آن شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: با دامن زدن به مسائل قومیتی و اختلاف بین دو ملت ایران و عراق، اربعین امسال با شکوه تمام رقم خورد.

خرسند با بیان اینکه در سطح شهرستان هم برای اربعین زحمات زیادی کشیده شده است گفت: هیئت رزمندگان اسلام یک موکب در کربلا، مردم خشت یک موکب در مسیر نجف به کربلا، مردم کمارج در شلمچه موکب‌ برپا کرده و مهرنجانی‌ها نیز در کربلا از مردم پذیرایی کردند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه تا سخنی از موقوفات گفته می‌شود ذهن به سمت مباحث روضه‌خوانی و حسینیه می‌رود گفت: این مسائل خوب است به ویژه در مناطقی که امکانات و مساجد نیست اما دایره وقف گسترده است.

خرسند ادامه داد: کسانی بیایند مجتمعات مسکونی بسازند و وقف کنند یا در بحث امور خیریه و مسائل درمانی می‌توانند وقف انجام دهند.

وی با بیان اینکه اوقاف باید تلاش بیشتری کرده و ساختارش را قوی‌تر کند، تصریح کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید نسبت به ادای حقوق موقوفات به تعهداتشان عمل کنند.

امام جمعه کازرون برخی از دستگاه‌های دولتی و نظامی را موقوفه‌خوار توصیف کرد و افزود: اگر جایی موقوفه است و حق ان ادا نشود غصب است، بنابراین حق موقوفه را باید ادا کرد.

خرسند از محاکم و قوه قضاییه نسبت به ایفای حقوق موقوفات خواستار همکاری بیشتر شد و گفت: مردم هم به عنوان یک وظیفه شرعی در این زمینه ورود لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به حوادث جاده‌ای اخیر در کازرون که موجب مرگ چندین نفر از اهالی این شهرستان شد اظهارداشت: متاسفانه کازرون در زمینه تصادفات پیشتاز است که باید هم مردم احتیاط کرده و مسوولان نیز فکری به حال این جاده‌ها کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار