مدیرعامل ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اهواز با اشاره به نبود بازارچه استاندارد فروش میوه و تره بار در شهر اهواز گفت: برای رفع این کمبود 48 بازارچه مجهز در سطح شهر اهواز مصوب شده ولی تملک زمین برای برخی از آنها با مشکلاتی مواجه است.
کد خبر: ۶۷۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 11 November 2018

صولت احمدی اظهار داشت : بازدیدهایی از بازارچه روز میوه و تره بار سایرکلانشهرها انجام شده و قرار است نکات مثبت هرکدام در ساخت بازارچه های اهواز الگوبرداری شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر برای تحویل اراضی بازارچه های روز مشکل مالکیت وجود دارد یعنی باوجود آنکه کاربری این اراضی برای بازار روز تعیین شده اما در اختیار دستگاه ها و سازمان های دیگر قرار دارند.

احمدی تصریح کرد: به محض اینکه هرکدام از این اراضی در اختیار ما قرار گیرد بر اساس قرارداد های (B.O.T)ساخت، بهره برداری و انتقال در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درخصوص اختلاف میان شهرداری و میوه فروشان میدان میوه و تره بار اهواز تصریح کرد: در این میدان 132 غرفه به همراه 70 مغازه وجود دارد که از سال 80 تا 92 قرارداد آنها هر سه سال یکبار تمدید می شد.

وی ادامه داد: در سال 92 اختلاف نظرهایی میان شهرداری و این میوه فروشان درخصوص شیوه عقد قرارداد و اجاره بها به وجود آمد که تاکنون به نتیجه نرسیده است و همین امر به کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان تاثیرگذار بوده است.

احمدی درخصوص لزوم ساماندهی مشاغل مزاحم نیز اظهار داشت: طبق تعریف مشخص شده در قانون مشاغلی که دارای آلودگی صوتی، بصری و محیط زیست باشند جز مشاغل مزاحم تلقی می شوند.

وی ادامه داد: این مشاغل جز صنف بوده و زیر نظر اتحادیه می باشند اما به دلیل آلودگی های ایجاد شده باید در گام نخست نسبت به اصلاح آلودگی ها اقدام کنند و اگر میسر نشد در گام دوم به خارج از حریم شهر منتقل شوند.

لزوم ساماندهی مشاغل مزاحم

مدیرعامل ساماندهی مشاغل شهری مشاغلی همچون رنگ آمیزی خودرو، جوشکاری و برقکاری را از جمله مشاغل مزاحم دانست و گفت: مکاتباتی با متولیان صورت گرفته تا در چهار نقطه شهر اهواز شهرک هایی برای مشاغل مرتبط با تعمیرات خودرو ساخته شود تاآانها همانند بنکداران و نمایشگاه داران خودرو به خارج از حریم شهر منتقل شوند.

وی وانت بارها را درردیف دارندگان مشاغل کاذب دانست و ادامه داد: قرار است در نقاطی که ایجاد مزاحمت های کمتری می شود یک خط از خیابان ها برای وانت بارها خط کشی شود تا فعالیت آنها دارای نظم شود و بخشی از مشکلات عبور و مرور شهروندان حل شود اما برنامه بلند مدت ما برای ساماندهی وانت بارهای فروش میوه طراحی مکان هایی برای انتقال آنها است.

تغییر کاربری بازارچه ها به محل ساماندهی دستفروشان

احمدی خاطر نشان کرد: یکی از چالش های موجود در بازارچه ها این است که بسیاری از آنها کاربری اصلی خود را از دست داده اند و به محل هایی برای ساماندهی دستفروشان تبدیل شده اند.

وی درخصوص جابجایی بازارجمعه اهواز خاطر نشان کرد: تعداد دستفروشان بازار جمعه 2هزار نفر است که جابجایی این تعداد کمی زمانبر است، قطعه زمینی در فاز پنج پادادشهر بدین منظور تعیین شده اما به دلیل مشکلات مالی تاکنون این جابجایی صورت نگرفته است.

احمدی ایجاد بازارهای شب را یکی از ضروریات شهر اهواز دانست و گفت : به دلیل شرایط خاص آب و هوایی باید بازارهای شب در اهواز ساماندهی شوند، بازار شب کوروش غرفه بندی شده و درحال ساماندهی بازار شب پشت بیمارستان فاطمه الزهرا هستیم.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار