معاون فرهنگی و امور رسانه ارشاد فارس درباره ساعت برگزاری نمایشگاه کتاب سال جاری که در برخی سایت‌ها از 16 تا 21 درج شده است، گفت: به هیچ‌ عنوان ساعت برگزاری نمایشگاه را کاهش نخواهیم داد و همچون سال‌های گذشته به‌ صورت یکسره از صبح تا غروب میزبان کتابدوستان است.
کد خبر: ۶۷۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 12 November 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهدی امیدبخش افزود: مقدمات اجرایی برگزاری نمایشگاه کتاب طی جلسات گوناگون تایید شده است و برای هماهنگی نهایی در جلسه ای که امروز در تهران برگزار خواهد شد، تصمیم گیری نهایی صورت می گیرد.
معاون فرهنگی و امور رسانه ارشاد فارس افزود: برنامه‌های فرهنگی بسیاری در حاشیه نمایشگاه تهیه شده است که براساس آن نمایشگاه‌ را طبق روال سال‌های گذشته از صبح برگزار خواهیم کرد و هرگونه کم و کاستی در این زمینه تکذیب می‌شود.
امیدبخش اضافه کرد: مردم اخبار مربوط به نمایشگاه کتاب را تنها از طریق وبسایت این اداره کل و رسانه‌های رسمی دنبال کنند.
وی همچنین درباره تعداد ناشران نیز گفت: تا به امروز 700 ناشر ثبت نام کرده‌اند و سایت همچنان باز است و احتمال می‌رود تا زمان برگزاری نمایشگاه بیش از این خواهان شرکت در نمایشگاه کتاب باشند.
در برخی سایت ها اعلام شده بود ساعات کار نمایشگاه کتاب شیراز در سال 97 فقط عصرهاست.
معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب فارس امکان خرید کتاب از کتابفروشی های استان با همان درصد تخفیف نمایشگاه فراهم خواهد بود که از طریق جراید و رسانه نشانی کتابفروشی ها اطلاع رسانی خواهد شد.

** کتاب‌های قاچاق در نمایشگاه جایی ندارند
معاون فرهنگی و مطبوعات ارشاد فارس درباره جلوگیری از پخش کتاب‌های قاچاق در نمایشگاه کتاب گفت: این موضوع برای همه ناشران و کتابدوستان و نیز اداره کل ارشاد فارس اهمیتی ویژه دارد از همین رو سازو‌کاری را تدارک دیده‌ایم که بتوانیم از میان ناشران افرادی را انتخاب و در بحث کیفی نمایشگاه نظارت کنیم.
امیدبخش ادامه داد: برای جلوگیری از ارائه کتاب‌های قاچاق نیز راهکارهایی تعریف شده است؛عمده نظارت‌ توسط موسسه تیم نظارتی موسسه نمایشگاه‌ها از تهران صورت خواهد گرفت و بخش دیگری نیز توسط تیم‌های نظارتی این اداره کل که در نمایشگاه مستقر هستند، انجام می‌شود و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد شد.
وی درباره برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله رونمایی‌ها و گرامیداشت‌ها گفت: این کمیته امسال باعنوان کمیته برنامه‌های فرهنگی ‌ترویجی فعالیت می‌کند و نام برنامه‌های جانبی از آن حذف شده است چراکه معتقدیم فعالیت‌های فرهنگی به هیچ وجه جنبی نیست بلکه در متن نمایشگاه است.
مسئول کمیته برنامه‌های فرهنگی و ترویجی نمایشگاه کتاب فارس گفت: برنامه‌های امسال برای اولین بار هم در نوبت صبح و هم در نوبت بعد از ظهر با قوت برگزار می‌شود.
حسن دهقان افزود: برای رونمایی از کتاب‌ها سالن برنامه‌های ویژه تدارک دیده شده است.
وی اضافه کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات مردم در سال گذشته آسیب‌ شناسی شده و امسال رفع خواهد شد ازجمله ایجاد فضای استراحت برای مردم، ترتیب مناسب غرفه‌ها برای یافتن هرچه سریع ‌تر آن‌ها، حضور گروه‌هایی برای هدایت مردم به غرفه‌های مدنظر،‌ جذب اسپانسر بیشتر در حوزه تبلیغات و گسترش فعالیت‌های تبلیغی از جنوب تا شمال شهر.
دهقان افزود: هر روز برگزاری نمایشگاه با نام شهر‌هایی نامگذاری می‌شود که از پیش اعلام آمادگی می‌کنند و بخشی از برنامه ‌های فرهنگی حول محور آن شهر‌ها، فرهنگ، آداب و رسوم و نیز معرفی آثار و نویسندگان آن‌ها برگزار خواهد شد؛‌ همچنین هر شب نیز با نام یکی از فعالان فرهنگی نامگذاری خواهد شد و برنامه‌های اختصاصی در این خصوص اجرا می‌شود.
مسئول کمیته فعالیت‌های فرهنگی ترویجی نمایشگاه کتاب فارس گفت:در مراسم آغازین از یکی از فعالان فرهنگی در حوزه فارس‌شناسی و شیراز شناسی تقدیر خواهد شد،‌گزینه‌هایی مطرح شده است و یکی از این مفاخر در آیین گشایش معرفی می‌شود.
نمایشگاه کتاب فارس از سوم تا هشتم آذرماه 1397 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار