علی ناصری با اعلام اینکه این سومین استانداری است که طی 18 ماه گذشته به فارس می آید و اصلا زمان برای بروز و ظهور برنامه ها وجود ندارد، سوالی مبنی بر اینکه استاندار بعدی چقدر از فضای استان و شرایط شناخت دارد و چه کمک هایی می تواند به فارس و شیراز داشته باشد که معضلات و مشکلات حل شود مطرح کرد.
کد خبر: ۶۷۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 13 November 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه: اعضای شورای شهر شیراز بیست و یکم آبان ماه در نشست هم اندیشی با دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (مسعود رضایی و علی اکبری) به بیان برخی از مشکلات کلان شهر شیراز پرداختند و کمک و حمایت نمایندگان برای حل و فصل معضلات و مشکلات را مطالبه کردند.

مشکلات موجود در بافت فرسوده شیراز، حاشیه نشینی، شهرک های مستقل و منفصل، تزریق بودجه و اعتبار از ناحیه دولت به شهر، مسائلی در حوزه گردشگری، هنر، سلامت، زمین های اوقافی از جمله مشکلات کلانشهر شیراز است که برای تعیین تکلیف شدن و سامان دادن به آنها توسط اعضای شورا مطرح شد.

تعیین تکلیف وضعیت فارس درخصوص انتخاب استاندار مطالبه مشترک اعضای شورا بود که خطاب به نمایندگان مجلس اعلام و نکاتی در این خصوص ذکر شد.

طرح استانی شدن انتخابات مطالبه یک عضو شورا
سیروس پاک فطرت در ابتدای صحبت های خود ضمن بیان اینکه لازم است در جلسات آتی یک الی دو دستورکار برای مطرح شدن در اینگونه نشست های هم اندیشی آماده شود، گفت: وقتی دستور جلسه مشخص باشد نتیجه بهتری خواهیم گرفت که این موضوع درخواست دیگر اعضای شورا نیز بود.

طرح استانی شدن انتخابات دومین مطلبی بود که در گفته های این عضو شورا مورد تاکید قرار داده شد این سوال که آیا هیئت دولت و وزیر، نظر مجمع 18 نماینده استان را بطور علنی می خواهند یا نه و تعیین تکلیف سرنوشت استان را مطرح کرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون دولت درحال تنظیم لایحه بودجه 98 است و بهترین فرصت برای توجه و پیگیری نمایندگان مجلس جهت دفاع از بودجه کلانشهر شیراز می باشد که لازم است این موضوع مور عنایت نمایندگان قرار بگیرد.

تشکیل معاونتِ هنر، گردشگری و سلامت برای حل مشکلاتِ این حوزه ها!/ مردم عقد اخوت با ما نبسته اند؛ اگر به خواسته هایشان توجه نکنیم رای شان تغییر می کند
قاسم مقیمی نیز تاکید داشت: اگر نخواهیم به انتظارات مردم توجهی کنیم شاهد تغییر رأی مردم در انتخابات آینده خواهیم بود چرا که مردم عقداخوتی با ما نبسته اند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه ما بدون کمک و حمایت نمایندگان مجلس، قادر به رفع معضلات شیراز نیستیم، اعلام کرد: در حال حاضر در حوزه ساختار مدیریت های شهرداری دچار مشکل هستیم، چارتی که بسته شده نمی تواند جوابگوی وضعیت فعلی ما باشد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس با بیان اینکه ما نتوانسته ایم از داشته هایمان در حوزه گردشگری، هنر و سلامت در شیراز استفاده کنیم، افزود: هنوز در چارت شهرداری معاونتی به نام گردشگری، سلامت و یا هنر تعریف نشده است که انتظار داریم کمک کنید تا این موضوع حل شود.

عضو شورای شهر شیراز درخصوص وضعیت استاندار فارس، اذعان داشت: چرا استاندار اصفهان بومی انتخاب می شود اما فارس اینگونه نیست و مورد توجه نمایندگان قرار نمی گیرد در حالیکه افراد شیرازی و استان فارسی یک سر و گردن از همه استان های همجوار بالاتر هستند.

مقیمی با اظهار اینکه خواهش دارم بر روی انتخاب استاندار توجه بیشتری صورت بگیرد، بیان کرد: فردی که غیربومی است تمامی نیروها را از شهر خودش می آورد چنانکه با یک نگاه به مدیران شهری و استانی می توان ملاحظه کرد که چند نفرشان استان فارسی هستند.

تاکید بر افزایش قدرت نمایندگان در لابی و چانه زنی برای گرفتن اعتبار و بودجه!
لیلا دودمان با اعلام اینکه طی جلسات مشترکی که با نهادها، سازمان ها و مدیریت های مختلف داشته ایم، بودجه کلیدی ترین خواسته مشترک همه بوده است، گفت: درد نداشتن پول و عدم تخصیص بودجه و اعتبارهایی که باید از سطح کشور تامین می شد اما صورت نگرفته و یا بصورت اوراق مشارکت بوده که این موضوع نیز با مشکلاتی مواجه بوده مطالبه همه است که باید در سال 98 مورد توجه ویژه نمایندگان مجلس قرار بگیرد.

عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر افزایش قدرت نمایندگان در لابی و چانه زنی برای گرفتن اعتبارات و اختصاص بودجه ها؛ به مشکلات دانشگاه ها، مترو، سازمان آبفا، حاشیه نشینی، بافت فرسوده، معضلات موجود درخصوص کمربندی شیراز، تعیین تکلیف زمین های اوقافی، مشکلات آب و غیره اشاره کرد که همه این ها ورود نمایندگان برای پیگیری و حل فصلشان را می طلبد.

تعیین تکلیف شهرک های متصل و منفصل از خواسته های این عضو شورا بود که در این خصوص گفت: این شهرک ها متعلق، به شهرداری، دهیاری و فرمانداری شیراز نیستند و نمی توانیم برای تعیین وضعیتشان ورود کنیم.

وی با بیان اینکه ما گفتمان شهر انسان محور را شروع کردیم که این موضوع را به تنهایی نمی توانیم پیش ببریم، اظهار داشت: باید بتوانیم شهر فرهنگ محور که گردشگری محور آن است را تعریف کنیم که اگر بخواهیم این کار را به تنهایی انجام بدهیم در حد یک رویا و آرزو باقی می ماند لذا حمایت و همکاری نمایندگان را می طلبد.

سید عبدالرزاق موسوی نیز مطالبی درخصوص لایحه درآمد پایدار و مدیریت یکپارچه شهری مطرح کرد و گفت: درحال حاضر یک لایحه درآمد پایدار توسط کمیسیون اقتصادی مجلس تهیه شده که در خمیر مایه آن اساسا اختیار تصمیم گیری برای عوارض از شورای شهر سلب می شود.

وی با بیان اینکه با تصویب این طرح، عوارض به حساب خزانه واریز می شود و مجلس درباره توزیع عوارض تصمیم خواهد گرفت که تبعات بسیاری دارد، اذعان داشت: در این صورت هیچ کسی عوارض نمی دهد و شهر نیز اداره نمی شود!

این عضو شورا درخصوص طرح مدیریت یکپارچه شهری گفت: اگر این طرح تصویب شود دولت نمی تواند کشور را اداره کند لذا نمایندگان درصورتی که بتوانند لایحه درآمدهای یکپارچه شهری را به سرانجام برسانند یک برگ برنده ای در دست دارند و شهر از این وضعیت نجات پیدا می کند.

تاکید بر هیئت امنایی اداره شدن اماکن گردشگری شیراز
سولماز دهقانی بر هیئت امنایی اداره شدن اماکن گردشگری در شیراز تاکید داشت و بیان کرد: به عنوان مثال حافظیه زیرنظر میراث فرهنگی است و بهای فروش بلیط که مبلغ بسیاری است به خزانه واریز می شود و به جیب استان باز نمی گردد در حالی که شهرداری به فضای سبز آن رسیدگی می کند و هزینه نگهداری از فضا سبز را می پردازد.

وی افزود: اگر این مجموعه ها بصورت هیئت امنایی اداره شود افراد متخصص با حضور خود می توانند نقش آفرینی موثری داشته باشند و هزینه گرشگری به جیب استان باز می گردد و در راستای حفظ و نگهداری و رشد این حوزه صرف می شود.

عضو شورای شهر شیراز اظهار داشت: در غیر این صورت از نمایندگان مجلس درخواست دارم این موضوع را پیگیری کنند که حداقل سهم استان فارس از مبالغی که به خزانه واریز می شود بیشتر شود و مبالغ بیشتری به استان برگردد.

سه استاندار طی 18 ماه به فارس آمده اند!
علی ناصری با اعلام اینکه نمایندگان شورا و مجلس ویژگی و وظایف تقریبا مشترک و شبیه به هم دارند، گفت: اعضای شورا و نمایندگان مجلس علاوه بر اینکه توسط مردم انتخاب می شوند، وظیفه نظارت و تصمیم سازی را بر عهده دارند و از مشکلات، شرایط ، اهداف و پاشنه آشیل شهر شیراز آگاهی دارند لذا می طلبد که تعداد اینگونه جلسات هم اندیشی بیشتر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار اینکه این سومین استانداری است که طی 18 ماه گذشته به فارس می آید و اصلا زمان برای بروز و ظهور برنامه ها وجود ندارد، سوالی مبنی بر اینکه استاندار بعدی چقدر از فضای استان و شرایط شناخت دارد و چه کمک هایی می تواند به فارس و شیراز داشته باشد که معضلات و مشکلات حل شود مطرح کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار