مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد که با نگاهی به تاریخ در می‌یابیم که ایرانی همواره صلح‌طلب و خواهان و سردمدار آشتی و مخالف ظلم به دیگران بوده است.
کد خبر: ۶۷۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 14 November 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدهادی ایمانیه شامگاه در آیین گشایش نخستین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار می‌شود، گفت: در شرایط فعلی دنیا شاهد درگیری بعضی ملل و بروز جنگ و خشونت خصوصا در خاورمیانه و شمال آفریقا هستیم.

وی با بیان اینکه جنگ و نابرابری میلیون انسان را قربانی و میلیون‌ها نفر به‌ویژه زنان و کودکان را با سوء تغذیه رو به‌رو کرده است، افزود: به حقیقت دین، اسلام و جمهوری اسلامی در دنیا ایران ظلم شده است‌.

رئیس کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح ادامه داد: امروز متجاوزان دنیا با همکاری سران دنیا طلب منطقه جان انسان‌ها را می‌گیرند و جنگ‌های نیابتی راه انداخته‌اند‌.

به گفته ایمانیه، بیش از ٩٠ درصد کشتارهای امروز مربوط به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست‌.

وی که اعتقاد دارد اطلاع و آگاهی جامعه علمی ایران و دنیا و کسانی که می‌توانند با حضور و نفوذ خود به تسریع در خاتمه دادن جنگ‌ها کمک کنند، اندک است، گفت: متاسفانه به دلیل کم‌اطلاعی کمتر به وظیفه انسانی خود عمل کرده‌ایم که امید است برگزاری این همایش دلیلی متقن بر توجه و پیگیری‌های اقشار مختلف پزشکی در این باره شود‌.

مشاور وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها تاکید کرد: با ایجاد و فعال شدن دبیرخانه دائمی کنگره سلامت برای صلح، تلاش شود تا پیام این سمینار به همه دنیا مخابره شود‌.

رئیس دانشگاه شیراز نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: در حالی این کنگره به میزبانی شیراز برگزار شده که به شدت نیازمند رأفت، اخوت و دوستی در جهان هستیم‌.

حمید نادگران با بیان اینکه صلح یک بحث بین رشته‌ای همگانی و از مقوله نیازمندی‌هاست، عنوان کرد: طب و طبیبان نقش بی‌بدیلی در ترویج فضای صلح و آرامش بر فضای جسم انسانها دارد‌.

وی که اعتقاد دارد توجه توأمان به سلامت جسم و جان عقاید خرافی محیط‌های انسانی را می‌زداید و قوام جامعه را به دنبال دارد، گفت: صلح و سلامت جسم مانع از سستی مردمان می‌شود‌.

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه طب نسبت مستقیمی با مدرنیته دارد، تاکید کرد که باید زندگی در فضای صلح آمیز را تمرین کرد.

 نخستین کنگره سلامت برای صلح، به ابتکار و میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در شهر سعدی و حافظ از شامگاه سه‌شنبه 22 آبان آغاز به‌کار کرد و تا روز 25 آبان ادامه دارد.

 

 

برچسب ها: کنگره سلامت ، صلح ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار