جمالی نوبندگانی با اشاره به ناکارآمدی بیمه‌ها و بلاتکلیفی جانبازان گفت: باید یک هماهنگی بین معاونت درمان بنیاد جانبازان و معاونت درمان و داروی وزارت بهداشت و درمان باید صورت بگیرد.
کد خبر: ۶۷۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 14 November 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی بااشاره به مشکلات جانبازان برای تهیه دارو گفت: یکی از مشکلات نسخه نویسی در حوزه بهداشت و درمان به طور کلی و به طور اخص برای جانبازان، اینست که ما به صورت گایدلاین یا سیستمی که پزشک را هدایت کند که چگونه و چه مقدار نسخه بنویسد، متاسفانه وجود ندارد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه برخی از شرکت‌های دارویی که واردکنندگان دارویی هستند، به انواع مختلف ارتباطاتی برقرار می‌کنند و مراکز درمانی و پزشکان را ترغیب می‌کنند که الزاماً برای بیماران خود داروی خارجی بنویسند. بیمه‌ها نیز متاسفانه بیمه‌های ورشکسته‌ای هستند و به آن صورت حساب و کتابی ندارند. دولت و مجلس بر این‌ها یک مسائل و وظایفی را تحمیل کرده اما در کنار آن منابع مالی نیز برای آنها دیده نشده است.

برخی نسخ بر توانایی مالی بیمه‌ها برای تحت پوشش قرار دادن نیازمندی‌های واقعی درمانی تاثیر منفی می‌گذارد

وی تصریح کرد: از طرفی در نوشتن دارو و پاراکلینیک مثلا برای کسی که سر وی درد می‌کند، همان دفعه اول سی‌تی‌اسکن نوشته می‌شود، حتی اگر چیزی نداشته باشد، ام‌آر‌آی نیز نوشته می‌شود. درحالی که بسیار ضرر دارد. من دیدم که حتی برای یک توده کوچک چربی در دست نیز ام آر آی نوشتند. اینها مواردی است که بر توانایی مالی بیمه‌ها برای تحت پوشش قرار دادن نیازمندی‌های واقعی درمانی تاثیر منفی می‌گذارد.

باید به ایثارگران و جانبازان نگاه ویژه‌ای شود
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به مشکلات جانبازان برای تهیه دارو خاطرنشان کرد: اینکه توقع داشته باشیم جانبازان نیز داروهای 3ماهه یا 6ماه خود را یکجا بگیرند در هیچ‌جا مرسوم و عملیاتی نیست. با توجه به سختی شرایط این افراد بایستی پرداخت دارویی به این افراد نسبت به بیماران عادی بیشتر باشد اما یکجا دادن داروها مشکلاتی از جمله خراب شدن دارو و اووردوز شدن و مسمومیت بر اثر مصرف زیاد دارو ایجاد می‌کند.

بیماری هایی که بر اثر کهولت سن ایجاد می‌شود، مشکلات جانبازان را دوچندان کرده است

جمالی نوبندگانی با اشاره به ناکارآمدی بیمه‌ها و بلاتکلیفی جانبازان گفت: باید یک هماهنگی بین معاونت درمان بنیاد جانبازان و معاونت درمان و داروی وزارت بهداشت و درمان باید صورت بگیرد. قدیم در این مسائل ارتباطات و هماهنگی‌ها بیشتر بود. در حال حاضر با توجه به اینکه جانبازان علاوه بر مسائل مربوط به درمان جانبازی، سنشان نیز بالا رفته است، از آخرین روزهای جنگ قریب به 30سال می‌گذرد و بیماری‌هایی که مردم عادی می‌گیرند، آنها نیز می‌گیرند و بر بیماری فعلی آنها، دیابت، بیماری‌های قلبی، اعصاب و روان و ... مشکلات جانبازان را که بر اثر ترکش، شیمیایی شدن و ... ایجاد شده، تشدید می‌کند.

جانبازان آیینه تمام قد دفاع مقدس هستند

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با بیان اینکه جانبازان آیینه تمام قد دفاع مقدس و ایثارگری هستند افزود: باید به ایثارگران و جانبازان نگاه ویژه‌ای شود و باید برای آنها توضیح داده شود و آنها را توجیه کرد که چرا روش درمان آنها به اینصورت است. با توجه به اینکه از اواخر جنگ تاکنون سالها از عمر جانبازان گذشته است و گذر عمر و جمع شدن بیماری‌های عادی و کهولت سن آنها، می‌طلبد که نگاه ویژه‌ای به جانبازان شود./

پایان پیام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار