رئیس پلیس فتای فسا با اشاره به روش‌های کلاه‌برداری در فضای مجازی گفت: کلاه‌برداری رایانه‌ای و برداشت غیرمجاز از حساب بیش از ۵۰ درصد جرائم سایبری در کشور است.
کد خبر: ۶۸۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 15 November 2018

تابناک فارس به نقل از آنا:کارگاه آموزشی حضور امن در فضای مجازی با همکاری پلیس فتا در دانشگاه آزاد اسلامی فسا با حضور وحید کارگر رئیس پلیس فتای شهرستان فسا، هیأت رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد فسا در تالار غدیر دانشکده فنی مهندسی برگزار شد.

رئیس پلیس فتای فسا با اشاره به روش‌های کلاه‌برداری در فضای مجازی، بیان کرد: کلاه‌برداری رایانه‌ای و برداشت غیرمجاز از حساب، بیش از ۵۰ درصد جرائم سایبری در کشور را شامل می‌شود.

وحید کارگر ادامه داد: روش‌های کلاه‌برداری به‌صورت‌های فیشینگ، اسکیمر، خالی کردن حساب با رسیدهای خودپرداز، کلاه‌برداری به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی، سایت‌های شرط‌بندی و ... است.

وی با اشاره به آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی، خطرات استفاده از شبکه‌های اجتماعی و راه‌کارهای پیشگیری به روش‌های مختلف از جمله کلاه‌برداری ایمیلی، پیامکی و سرقت رمز عابر بانک از طریق مهندس اجتماعی، هتک حرمت و نشر اکاذیب را از رایج‌ترین جرائم رایانه‌ای کشور دانست.

کارگر امنیت در اینترنت را موضوعی مهم و حیاتی معرفی کرد و ادامه داد: رعایت نکردن نکات امنیتی لازم در فضای مجازی، خطرات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به‌دنبال دارد.

وی در خصوص راه‌کارهای افزایش سطح ایمنی در فضای مجازی گفت: با حفظ حریم شخصی، گروه‌بندی دوستان، حذف مشخصات خود، محافظت از آلبوم‌ها و خصوصی کردن تماس‌ها می‌توان با خیال آسوده‌تری از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد.

برچسب ها: سایبری ، فتا ، جرایم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار