رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:مصرف الکل،آلودگی هوا،غذای ناسالم،سموم کشاورزی و پلاستیک سلامت مردم ایران را تهدید می کند.
کد خبر: ۶۸۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 15 November 2018

کامران باقری لنکرانی در نشست خبری هفتمین سمینار ملی سلامت زنان گفت:مصرف الکل بین جوانان در کشور رو به افزایش است، هر چند مصرف کننده‌ها بیشتر آقایان هستند اما مصرف این ماده بین زنان ایرانی رایج شده است و بایستی به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه آلودگی هوا ششمین عامل خطرساز در مرگ‌ومیر کشور محسوب می‌شود، افزود: آلودگی‌‌ها به ویژه در کلانشهرها از مهمترین عوامل بروز بیماری‌های سلامت روان از جمله سرطان است که در این سمینار تلاش خواهیم کرد تا از جنبه‌های مختلف به این موضوع بپردازیم.

دکتر لنکرانی با اشاره به اینکه ایرانیان از خوردن غذاهای سنتی فاصله گرفته‌اند و مصرف غذاهای ناسالم بین آن ها رایج شده است، ابراز داشت: این موضوع موجب بروز بیماری‌هایی از جمله سرطان و نازایی بین زنان شده است.

وی از اجرای دستورالعمل‌های قوی توسط وزارت جهاد کشاورزی در مورد منع استفاده از سموم آلاینده‌ در تولید محصولات غذایی گفت و ادامه داد: نگرانی‌ بابت سموم و کود قاچاق در ایران همچنان وجود دارد که خطراتی مانند دیابت، چاقی و کبد چرب را به دنبال دارد. 

لنکرانی همچنین پلاستیک و صنایع مرتبط با آن را از بزرگترین معزلات دانست و تصریح کرد: حتی بهترین نوع پلاستیک‌ها هم بی‌خطر نیست و باید حتی‌الامکان تماس و مصرف با آن را کاهش داد. 

هفتمین سمینار بین‌المللی سلامت زنان به میزبانی شیراز در تاریخ ۳۰ آبان با حضور اساتید برجسته و صاحب نظر کشور برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
بفرمایید شام .همراه با زهر مار و سم موش ..................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
مسئولین !!!!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار