کارشناس زنبورداری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: ۴۵۴ تن عسل مرغوب کُنار از ابتدای پاییز امسال تاکنون در این شهرستان تولید شده است.
کد خبر: ۶۸۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ 15 November 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:صدیقه قرقانی افزود: شهرستان خنج با برخورداری از هوای معتدل و شکوفه های درخت کُنار و دیگر گونه های گرمسیری همه ساله در فصل پاییز وزمستان پذیرای تعداد زیادی از پرورش دهنگان زنبور از مناطق سردسیر کشور است که برای زمستان گذرانی به این شهرستان کوچ می کنند.

وی ادامه داد: از نیمه دوم شهریور امسال تاکنون ۲۵۴ بهره بردار زنبور از استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس با ۷۳ هزار و ۴۷۸ کلونی زنبور عسل مجوز سکونت در عرصه منابع طبیعی این شهرستان را کسب کرده اند.

کارشناس زنبورداری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: این بهره برداران زنبور از ابتدای فصل تولید عسل در پاییز امسال ۷۳۴ تن و ۲۱۰ کیلوگرم عسل مرغوب وطبیعی کنار از کندوهای خود برداشت و روانه بازارهای داخلی وخارجی کرده اند.

قرقانی گفت: عسل کنار با برخورداری از طعم، بو وخواص دارویی بیشترین قیمت را نسبت به سایر عسل ها داراست و در بازار مورد پسند خریداران است.

وی ادامه داد: این زنبورداران تا اوایل فصل بهار دراین شهرستان می مانند و از هر کندو به طور میانگین پنج تا هفت کیلوگرم عسل برداشت می کنند.

 

برچسب ها: تولید ، عسل ، کنار ، خنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار