به گزارش ایرنا آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های جمعه 25 آبان افزود: وظیفه ای که مدیران برعهده می‌گیرند برای خوشگذرانی نیست.
کد خبر: ۶۸۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ 16 November 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های جمعه 25 آبان افزود: وظیفه ای که مدیران برعهده می‌گیرند برای خوشگذرانی نیست.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: لقمه حرام و شبهه ‌ناک از یک جای کوچک آغاز می‌شود و بعد تبدیل می‌شود به سلطان سکه و در آخر سرش بالای دار می‌ رود و اگر از کمش احتیاط کرده بود، به اینجا نمی‌رسید.
آیت‌الله دژکام گفت: بیشترین ابتلای جامعه ما از لقمه حرام یا شبهه ‌ناک است، لقمه حرام مانند آب شور دریاست که هر تشنه ای از آن بخورد حرصش به آن زیادتر می‌شود و حاضر است هزاران انسان را برای سودآوری بکشد و مافیای دارو و مواد مخدر و...راه بیندازد.
وی با طرح این پرسش که تلاش برای رسیدن به مقامات برای چیست، افزود: این تلاش برای خدا نیست و برای خود فرد است و این خلاف فرمایش ائمه است.
امام جمعه شیراز بیان داشت: این گونه است که وقتی مردم نان ندارند و مشکلات بسیاری دارند به چیزهای دیگری مشغولشان می‌کنند، برای اینکه فرد می‌خواهد خودش مطرح باشد.
وی با تاکید بر اینکه نجات در راستی است، افزود: سیاستمداران باید راستی را برگزینند و راست گفتن باید به‌ مثابه رفتاری عمومی در کشور جابیفتد‌ زیرا دروغ‌ گویی که دشمن به واسطه آن سیاه‌ نمایی می‌کند، مقداری از سوی دشمن است و مقداری نیز ما بهانه دستشان می‌دهیم.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر موضوع سلامت اجتماعی عنوان کرد: سلامت اجتماعی بین‌معناست که بتوانیم با همدیگر ارتباطات سالم اخلاقی و مفید داشته باشیم.
آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه یکی از حقوق مردم در جامعه این است که رئیس و مرئوس حق یکدیگر را رعایت کنند، افزود: یکی از حقوق آن است که حیثیت و آبروی انسان محفوظ بماند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: گاه برخی افراد در جامعه به جای انتقاد به تخریب افراد دست می‌زنند و متاسفانه در جامعه ما به نظر می‌رسد گاهی رسانه‌ها به تخریب افراد می‌پردازند.
وی بیان داشت: در فضای مجازی که همه رسانه‌های مکتوب نیز در آن هستند، نقش تخریبی برخی از آن‌ها پررنگ تر است. دشمن می‌خواهد کار کند که ما نتوانیم حتی به یکدیگر سلام کنیم و برخی دوستان هم نفهمیده دارند به خودی گل می زنند.
آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه حیثیت افراد را نباید زیر سوال برد، عنوان کرد: وظیفه اخلاقی و سیاسی‌ اجتماعی رسانه‌هاست که ضمن حفظ آزادی در بیان و آزادی در انتقاد، حیثیت افراد محترم را از بین نبرند.
وی ادامه داد: برخی افراد هستند که از حد گذرانده‌اند و خداوند می‌خواهد آبرویشان برود اما درست نیست بیرون از چارچوب قانونی این کارها را بکنند.
امام جمعه شیراز ابراز داشت: نباید احترام گذاشتن به دیگران را در جامعه فراموش کنیم؛ همچنین احساس مسئولیت نیز باید در جامعه باید تقویت شود.
وی همچنین با تاکید بر عدالت اجتماعی عنوان کرد: مدیرانی که مسئولیت دارند و رای می‌آورند باید ببینند که در شهر چه خبر است، طراحی مناسب شهری حق همه مردم از سهل‌ آباد تا معالی آباد است، همه این‌ها مربوط به یک شهر است و باید همه را ببینیم.
آیت‌الله دژکام گفت: همه با هم باید احساس مسئولیت اجتماعی کنیم و برای تقویت سلامت اجتماعی از نیکی ها سخن بگوییم و بدی‌ها را پررنگ نکنیم.
وی با بیان اینکه امروز مشکلات بشر فراگیر است و همه انسان‌ها به درد‌های مشترک گرفتارند، افزود: سعادت انسان در دنیا و زاد و توشه ما برای سفر آخرت تقواست؛ چرا که امام حسن عسکری (ع) فرمود ای شیعیان من با تقوا باشید که نجات پیدا کنید و بعد فرمود از شما می خواهند در دین پارسایی داشته باشید و برای خدا تلاش کنید.

برچسب ها: نمازجمعه ، مسولین ، وظیفه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار