مدیر کل دامپزشکی استان یزد اعلام کرد: با توجه به ساماندهی بهداشتی تولید و عرضه گوشت شترمرغ از آذرماه سال جاری در استان، کلیه واحدهای صنفی فعال در زمینه فراورده ‎ های خام دامی موظف به عرضه گوشت شترمرغ دارای لیبل معتبر یا ممهور به مهر کشتارگاه دام هستند.
کد خبر: ۶۸۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 20 November 2018

دکتر «علی اکبر حدادزاده» در این باره تصریح کرد: با توجه به لزوم رعایت ضوابط فنی و بهداشتی کشتار و در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه، کشتار شتر‌مرغ با نظارت‌های شرعی و بهداشتی در کشتارگاه و زیرنظر ناظران بهداشتی و شرعی صورت می‌گیرد و لاشه گوشت بعد از انجام معاینات ممهور به مهر و لیبل دامپزشکی می‌شود.

وی با تأکید بر آن که کشتار دام و طیور باید در کشتارگاه و با انجام معاینات توسط کارشناسان قبل و بعد از کشتار برای اطمینان از سلامت فراورده مورد عرضه صورت گیرد، عرضه گوشت شتر مرغ بدون مهر و برچسب کشتارگاه را ممنوع اعلام کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان تصریح کرد: با توجه به اهمیت سلامت عمومی جامعه، تمام واحدهای عرضه در استان از نیمه آذرماه امسال موظف به عرضه گوشت شترمرغ دارای مهر و برچسب کشتارگاه هستند و در صورت مشاهده تخلف با آنان برابر ضوابط برخورد خواهد شد.

حدادزاده در پایان نیز از شهروندان خواست تا فراورده های خام دامی را تنها از مراکز مجاز و ممهور به مهر و لیبل دامپزشکی تهیه کنند و در صورت هرگونه مشاهده تخلف از سوی مراکز عرضه مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان‏ها یا از طریق شماره تماس 1512 به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار