مدیرکل دامپزشکی استان یزد:
یزد ـ مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به افزایش کشتار شترمرغ در یزد گفت: کشتار و عرضه گوشت شترمرغ بدون نظارت دامپزشکی یزد ممنوع است.
کد خبر: ۶۸۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 20 November 2018

علی‌اکبر حدادزاده  اظهار داشت: با توجه به ساماندهی بهداشتی تولید و عرضه گوشت شتر مرغ از آذرماه سال جاری در استان یزد، تمامی واحدهای صنفی فعال در زمینه فراورده‌های خام دامی موظف به عرضه گوشت شترمرغ دارای برچسب معتبر یا ممهور به مهر کشتارگاه دام هستند.

وی افزود: با توجه به لزوم رعایت ضوابط فنی و بهداشتی کشتار، در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه، کشتار شترمرغ با نظارت شرعی و بهداشتی در کشتارگاه و زیر نظر ناظران بهداشتی و شرعی صورت می گیرد و لاشه گوشت بعد از انجام معاینات ممهور به مهر و برچسب دامپزشکی می‌شود.

حدادزاده با تأکید بر اینکه کشتار دام و طیور باید در کشتارگاه و با انجام معاینات توسط کارشناسان قبل و بعد از کشتار، برای اطمینان از سلامت فرآورده مورد عرضه صورت گیرد؛ عرضه گوشت شتر مرغ بدون مهر و برچسب کشتارگاه را ممنوع اعلام کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت سلامت عمومی جامعه، تمامی واحدهای عرضه در استان از نیمه آذر ماه امسال موظف به عرضه گوشت شترمرغ دارای مهر و برچسب کشتارگاه هستند و در صورت مشاهده تخلف با آنان برابر ضوابط برخورد خواهد شد.

حدادزاده از شهروندان خواست: فرآورده های خام دامی را تنها از مراکز مجاز و ممهور به مهر و برچسب دامپزشکی تهیه کنند و در صورت هرگونه مشاهده تخلف از سوی مراکز عرضه مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها یا از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار