مدیرکل صدا و سیمای استان قم خبر داد
مدیرکل صدا و سیمای استان قم از اتمام نگارش فیلمنامه سریال شهید زین الدین در قالب 28 قسمت 45 دقیقه ای خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ 20 November 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام محمد لطفی نیاسر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به اقدامات صدا و سیما برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: این اقدامات از سال 95 شروع شد.

وی ادامه داد: از پیش از انقلاب اسلامی تا سال 67 تنها یک فرستنده تلویزیونی در استان قم وجود داشت، در سال 67 با بهره برداری از فرستنده تلویزیونی در منطقه کمرکوه، پوشش جمعیت شهری تلویزیونی در استان به 70 درصد رسید، اکنون 27 شبکه تلویزیونی در قم پوشش داده می‌شود و پوشش جمعیتی استان به لحاظ تلویزیونی 99 درصد است.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم افزود: رادیو معارف به عنوان یک رادیو سراسری در قم فعال بوده و، اکنون در حوزه رادیو در استان شاهد پوشش 19 شبکه رادیویی، 17 رادیونما و 13 رادیو اف ام هستیم.

لطفی نیاسر با اشاره به تولیدات مرکز صدا و سیمای قم به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: این مرکز برای تولید 110 هزار دقیقه برنامه در سیما به این مناسبت، برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه سروستان در استان قم با حضور هزاران نفر برگزار می‌شود، این برنامه الگویی برای استان‌های دیگر شده است.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم افزود: سریال 19 دی در قالب 26 قسمت 45 دقیقه ای است که کار نگارش فیلم نامه آن تمام شد؛ همچنین نگارش فیلم نامه سریال شهید زین الدین نیز در قالب 28 قسمت 45 دقیقه ای نیز به پایان رسید.

لطفی نیاسر با اشاره به برنامه روشنا اظهار کرد: این برنامه که میزگرد استودیویی است در قالب 15 قسمت 45 دقیقه ای پخش می‌شود.

وی ادامه داد: صدای انقلاب، از تبار مجنون، همنشین آفتاب، قصه‌های انقلاب، خاطرات محله ما، فانوس، یک روز یک انقلاب، آذرخش انقلاب و خدیجه انقلاب(بانو لائیب فرانسوی) جزو برنامه‌های صدای مرکز قم برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم افزود: رفیقم کجایی، شاهانه، ما توانستیم، چهل نما، ایرانی بخریم، زنان دربار و معرفی کتب خاطرات شاهنشاهی جزو برنامه‌های فضای مجازی صدا و سیمای مرکز به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب است.

لطفی نیاسر با اشاره به برنامه‌های برون مرزی مرکز قم صدا و سیما اظهار کرد: این مرکز علاوه بر زبان فارسی به زبان های دیگر همچون عربی، اردو، انگلیسی، آذری و کردی تولیداتی برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارد، البته مرکز قم تولیدات محدودی به زبان‌های اسپانیولی و فرانسوی داشته است.

وی ادامه داد: تدوین کتاب روزشمار انقلاب در 150 صفحه و تدوین کتاب رویکرد تاریخی به محلات قم در 300 صفحه، جزو عملکرد واحد پژوهش مرکز صدا و سیمای قم در سال 97 است.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم افزود: این مرکز یک آلبوم به نام بزم انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تهیه کرده است.

لطفی نیاسر انعکاس برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط رسانه‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: صدا و سیمای قم برنامه‌های ویژه جوانان را برای پخش در شبکه نور تولید می‌کند که برنامه مثبت قم یکی از این برنامه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: بین 55 تا 65 درصد مردم استان قم در فصول مختلف، مخاطب سیمای استان هستند، اما درصد مخاطبان رادیوی قم کمتر است و بین 15 تا 20 درصد مردم استان مخاطب رادیوی قم هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار