متاسفانه شرکت های فعال در منطقه بدون توجه به نیروهای بومی افراد غیر بومی را جذب می کنند وعملا هیچ فرصتی برای جذب افراد بومی فراهم نمی شود واگر اندک افراد هم در این شرکت ها جذب می شوند نور چشمی مسئولان وسفارش نمایندگان است.
کد خبر: ۶۸۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷ 20 November 2018

تابناک ایلام مجتبی کاور ::قصه پر غصه بیکاری جوانان دیگر برای همه مسئولان اجرایی ، قضایی و... مسجل شده است امروز بسیاری از جوانان کشور با معظل بیکاری مواجه هستند جوانانی که از سردرگمی ها وبروکراسی اداری رایج در کشور برای فرصت شغلی به ستوه آمده اند ولی گویا هیچ یک از مسئولان اجرایی کشور به این مشکل که روح و روان جوانان را درگیر خود کرده است توجه جدی ندارند وبیشتر به دنبال منافع سیاسی واهدف حزبی وگروهی خود هستند

امروز بیکاری به عنوان یک چالش سبب شده اکثر جوانان برای فرار از این معضل با مشکلات ومعضلات اجتماعی مواجه شوند مشکلاتی که روز به روز در جامعه ما نمایان تر می شود.

استان ایلام به عنوان یک استان کمتر توسعه یافته ولی پر از ثروت خدادادی وطبیعی که توانسته بیش از 90درصد نفت گاز غرب کشور را تولید کند متاسفانه آمار بیکاری در آن مشکلات فراوانی به وجود آورده است به طوری اکثر آنهایی که مشکلات مالی و... مواجه هستند با خوردن یک قرص برنج به زندگی خود پایان می دهند روند خودکشی در استان ایلام در سال جاری با قرص برنج بسیار تکان دهنده است ومسئولان باید در این راستا چاره اندیشی کنند.

متاسفانه شرکت های فعال در منطقه بدون توجه به نیروهای بومی افراد غیر بومی را جذب می کنند وعملا هیچ فرصتی برای جذب افراد بومی فراهم نمی شود واگر اندک افراد هم در این شرکت ها جذب می شوند نور چشمی مسئولان وسفارش نمایندگان است.

متاسفانه روند جذب افراد غیر بومی در شرکت ان جی ال دهلران سبب شد که بسیاری از مسئولان اجرایی شهرستان ونماینده مردم در مجلس شواری اسلامی با انتقاد از وضعیت ابراز نگرانی کنند به طوری که نماینده حوزه جنوب در صحن علنی مجلس خواستار اجرایی شدن ماده 47برنامه ششم توسعه شد حال نه تنها این ماده اجرایی نشده بلکه روند جذب در ان جی ال دهلران همچنان بر مدار استفاده از نیروی غیر بومی می چرخد.

متاسفانه علاوه بر ان جی ال دهلران در هفته گذشته 15نفر در قالب کارگر فضای سبز در چشمه خوش دهلران که زیر نظر نفت گاز غرب کشور اداره می شود جذب شده است.

آمار جذب نیرومی غیر بومی در شرکت های دهلران چنان روبه افزایش است که قوه قضایه نیز برای جلوگیری از پایمال شدن حقوق افراد بومی وارد میدان شده است وبه شرکت های مستقر در منطقه دهلران یک هفته مهلت داده تا اسامی افراد شاغل غیر تخصصی در این پروژه ها را به حوزه قضایی بخش موسیان اعلام کنند.

نامه که طی روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شده است ومحمد سهراب زاده رئیس حوزه قضایی موسیان با اشاره به ماده 47قانون برنامه ششم توسعه و اصل 156قانون اساسی با قید فوریت خواهان استفاده از ظرفیت نیروهای بومی موسیان شده است.

این در حالی است که برخی از مسئولان نیز ماده 47قانون برنامه ششم توسعه را بدون ضمانت اجرایی عنوان کردند ومسئولان اجرایی نیز بر این باور هستند اقدمات لازم در راستای جذب نیروی بومی انجام داده اند وتوان دخالت بیشتر در امورات شرکت ها بدون حمایت قوه قضاییه ندارند .

نماینده مردم در مجلس شواری اسلامی گفت : باتوجه به فعالیت شرکت های نفتی در منطقه اولویت به کار گیری با نیروی های بومی است.

شادمهر کاظم زاده در گفتگو با تابناک بیان داشت : برابرماده 47برنامه ششم توسعه شرکت ها برای جذب نیرو باید نیروهای بومی را در اولویت قرار دهند و در این راستا به عنوان نماینده مردم درمجلس شواری اسلامی موضوع بکارگیری افراد بومی را ازطریق وزیر نفت پیگیری کردم و برابر بخشنامه ابلاغی وزیر نفت اولویت با نیرومی بومی است .

وی اظهار داشت : متاسفانه ان جی ال دهلران در خصوص جذب افراد بومی اقدمات مناسبی انجام نداده است ودر این راستا جلساتی با مدیران این شرکت برای استفاده از نیروی بومی منطقه داشتم.

نماینده حوزه انتخابیه دهلران گفت : نیروی بومی شامل حوزه انتخابیه وحتی استان می شود واگر در ان جی ال دهلران افراد غیر بومی مشغول شدند فرماندار به عنوان رئیس کارگروه اشتغال شهرستان ، اداره کار و دادستان به عنوان مدعی العموم ورود پیدا کنند.

وی بیان داشت : استفاده از نیروهای غیر بومی در شرکت ها به عنوان نماینده مردم غیر قابل پذیرش است ودر این راستا اگر مسئولان شهرستان ،رسانه ها ونماینده مردم در مجلس شواری اسلامی هماهنگ باشند به نتیجه مطلوبی خواهیم رسید.

عضو کمسیون انرژی مجلس شواری اسلامی گفت : ان جی ال دهلران با سرمایه 540میلیون دلار شروع به فعالیت کرده است.

سلام امنینی در گفتگو با تابناک گفت : برابرماده 47برنامه ششم توسعه وهماهنگی که با وزیر نفت در این خصوص داشته ایم استفاده حداقل 70درصد از نیروهای بومی باید در این پروژه دیده شود.

وی بیان داشت : استفاده از نیروی بومی شامل تمام استان است مختص شهرستان یا حوزه انتخابیه خاصی در استان نیست.

امینی گفت : طبق بررسی های صورت گرفته بیش از 50درصد افراد شاغل در این پروژه از استان خوزستان هستند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شواری اسلامی گفت : پتروشیمی ایلام با سرمایه گذاری 540میلیون یورو و5هزار 500میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی شده است که علاوه بر زمینه اشتغال توسعه استان در پی دارد .

عضو کمسیون انرژی مجلس شواری اسلامی گفت : در پروژه های نفت اولویت با جذب نیروهای بومی کل استان است.

وی در خصوص ایجاد دفتر نفت گاز غرب کشور در استان گفت : یکی از موارد که در دستور کار من قرار گرفته است ایجاد دفتر نفت گاز غرب کشور در استان است اقداماتی در این راستا صورت گرفته است ودر آینده نزدیک به صورت کامل در این خصوص اطلاع رسانی خواهم کرد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار