تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تخلفات عمران شهری در شهرداری های در طول دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته، کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۸۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 21 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مجید نظری دهکردی در کارگروه آموزشی فرمانداران، اعضای شورای اسلامی و شهرداران استان با محور کمیسیون ماده 100 افزود: قانونمند شدن ساخت و سازها و رعایت قانون در اجرای طرحهای عمرانی از مهمترین علل این کاهش است.
به گفته وی، افزایش ارتفاع، تراکم، زیرزمین، اضافه بودن سطح اشتغال، افزودن واحدها از جمله تخلفاتی است که کمیسیون ماده 100شهرداری ها با آن برخورد می کند.
وی،3 برابر شدن برگزاری برنامه و کارگاه آموزشی برای کارشناسان فنی و عمرانی شهرداری ها و مسئولان عمرانی شهرسازی را از مهمترین برنامه های آموزشی برای کارشناسان کمیسیون ماده 100شهرداری ها عنوان کرد.
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، بر لزوم بازنگری در رویکرد کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ها تاکید کرد و عملکرد این کمیسیون را نیازمند اصلاح دانست.
وی افزود: قانون ماده 100 درگذشته نوشته شده است و اصلاحاتی در آن صورت گرفته است ، اما هنوز نتوانسته عملکرد موفقی داشته باشد و نیاز به اصلاح مجدد دارد.
نظری دهکردی، یکی از مشکلات کنونی ضوابط موجود در کمیسیون ماده 100 را قانون گریزی متخلفان دانست و افزود: بسیاری از آرای صادره در کمیسیون ماده 100 به مرحله اجرا نمی‌رسد و واحدهای اجرایی به توافق با افراد و حل مساله از طریق جریمه به جای اجرای حکم تخریب بسنده می کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مقررات شهرسازی در حکم قانون است، خواستار وحدت رویه کمیسیون ماده 100 شهرداری ها در تصمیم گیری های قانونی شد.
وی، با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات آموزشی این کمیسیون برای دستیابی به وحدت نظر در تصمیم گیری ها گفت:برای سنجش دانش نمایندگان کمیسیون ماده ١٠٠ دستوالعمل لازم در این خصوص ابلاغ شده است.
نظری دهکردی، با تاکید بر اینکه در کمیسیون ماده ١٠٠ سه محور اصلی فنی، شهرسازی و بهداشتی در ساختمان ها مورد نظر است، تصریح کرد: رعایت نکردن اصول در این سه شاخص به معنای وجود نقص در ساختمان است.
وی تاکید کرد: مقررات شهرسازی در حکم قانون است و نباید سرنوشت آرای کمیسیون ماده ١٠٠ به درآمد شهرداری گره بخورد.
بیش از400 نفر از مسئولان فنی ، عمرانی شهرداری ها، اعضای شورای اسلامی و فرمانداری های 9 شهرستان و 40 شهر چهارمحال و بختیاری در کارگاه آموزشی یک روزه کمیسیون ماده 100 که در سالن اجتماعات ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزارشد، شرکت کردند.
چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با 40 شهر است که جمعیت این استان حدود 947 هزار نفر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار