عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مهم‌ترین تهدید برای کشور را مناقشات داخلی دانست و گفت: در شرایط پیچیده امروز هنوز عده‌ای فراتر از قانون حرکت می‌کنند؛ عده‌ای برای نان و آب و منافع فردی و جناحی به دنبال تقابل با دنیا و گل‌آلود کردن فضا هستند؛ عده‌ای با بازگشت به پیش از مشروطه و قاجار به نام دین با قانون مبارزه می‌کنند به این مسائل باید توجه کرد.
کد خبر: ۶۸۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 21 November 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا: علی اکبری، نماینده شیراز در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: استکبار و در راس آن آمریکا به دنبال دو قطبی کردن جامعه است و تا آستانه فروپاشی کشور طمع نموده و اساس انقلاب را هدف قرار داده است. نگهبانی از دستاوردهای انقلاب، تمامیت ارضی و پاسداری از خون شهدا تکلیف آحاد جامعه و به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) اظهار کرد: اختلاف‌نظر در امور مختلف طبیعی است. اگرچه همگی صرفا عادت به انتقاد داریم و پیوسته نارسایی‌ها را بزرگنمایی کرده و به نامیدی‌ها دامن زده می‌شود، اما در روبرو شدن با مسائل بین‌الملل صدای واحد حاکمیت لازم است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین تهدید برای کشور را مناقشات داخلی دانست و گفت: در شرایط پیچیده امروز هنوز عده‌ای فراتر از قانون حرکت می‌کنند؛ عده‌ای برای نان و آب و منافع فردی و جناحی به دنبال تقابل با دنیا و گل‌آلود کردن فضا هستند؛ عده‌ای با بازگشت به پیش از مشروطه و قاجار به نام دین با قانون مبارزه می‌کنند به این مسائل باید توجه کرد.

اکبری با تاکید بر نقش نخبگان و سرمایه‌های اجتماعی، اظهار کرد: حاکمیت باید سرمایه‌های اجتماعی و افراد موجه و مورد اعتماد جامعه را به مشاوره و همفکری دعوت نماید. ما باید بدبینی‌ها را کم کرده و به فضای همدلانه اول انقلاب بازگردیم و از سیاه‌نمایی مخصوصا در رسانه ملی بپرهیزیم.

وی افزود: ممکن است بعضی با سیاست‌های نظام موافق نباشند و یا حتی تصاویر رهبران سیاسی کشورها را بر بالای سر خود نصب نکنند، اما کمک گرفتن از ظرفیت‌های سیاسی و توانمندی‌های فکری این افراد خارج از کشور چه در حوزه سرمایه‌ گذاری و چه در زمینه‌ی دورزدن تحریم‌ها یک ضرورت است. این مهم با شعار دادن و خطابه‌های ارشادی فراهم نخواهد شد. نگرانی این افراد امنیتی است وظیفه ما این که بدون تنگ‌نظری آنها را به آغوش ایران بازگردانیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی CFT و FATF را مربوط به کل نظام دانست و گفت: در این زمینه نباید موجب سردرگمی و تفرقه شویم. درک واقع‌بینانه از سیاست خارجی موجب منزوی شدن نمی‌شود بلکه منجر به تعامل سازنده و توسعه ارتباط بین‌الملل خواهد شد.

اکبری ادامه داد: شورای نگهبان که مصوبات مجلس شورای اسلامی را در بازه زمانی مشخص در انطباق با قانون اساسی و شرع واجد اشکال می‌داند با بیان عبارات کلی مثل «CFT غیرقابل اصلاح است» توصیه‌هایی به مجلس دارد که گویا نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار