مطالعات جدید نشان می دهند که اجداد تخم های رنگارنگ پرندگان دایناسورها هستنند چرا که طبق الگو های کشف شده پوسته های روشن رنگی که در پوسته تخم پرندگان دیده می شوند، دارای منشاء باستانی هستند.
کد خبر: ۶۸۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲ 01 December 2018

تابناک فارس: پرندگان تنها حیوانات مدرنی هستند که تخم شان از پوششی رنگارنگ با طیف های وسیع و دو رنگدانه آبی و قرمز تشکیل شده.

پرندگانی که از نسل دایناسور ها هستند!

کشف این رنگدانه های مشابه در پوسته های تخم دایناسور های که فسیل شده بودند دانشمندان را به شک واداشت که ممکن است دایناسور ها در اعضای این نژاد(پرندگان) ظاهر شده باشند .

با توجه به تجزیه و تحلیل های انجام شده،محققان دریافتند ،که این خزندگان ماقبل تاریخ همانند بسیاری از پرندگان زنده امروز تخم هایی با نقاط رنگارنگ داشتند.

 پرندگانی که از نسل دایناسور ها هستند!

Jasmina Wiemann، نویسنده ی دانشگاه Yale گفت: متخصصان پرنده طی دو قرن به این نتیجه رسیده اند که تخم پرندها طی چند مرحله تکامل یافته است در حالیکه رنگ آن ها تنها یک بار تکامل یافته است و رنگدانه های مشابه ای تا امروز مشاهده می شود.

یک تیم تحقیقاتی به بررسی 18 نوع از تخم دایناسورها پرداختند و با استفاده از تکنیک لیزر رنگدانه تخم ها را مورد مطالعه قرار دادند.
و به این نتیجه رسیدند که تنها پوسته هایی که متعلق به دایناسور های گوشتخوار هستند،از لحاظ رنگدانه ای متفاوت اند اما از طرفی دایناسورهای بزرگتر مثل Triceratops و Diplodocus که با پرندگان ارتباط نزدیکی دارند،از لحاظ رنگندانه ای با تخم پرندگان دارای شباهت بودند.

پرندگانی که از نسل دایناسور ها هستند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار