مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: طی ماه‌های گذشته بالغ بر یک هزار و ۵۲۱ تن گوشت قرمز طرح تنظیم بازار در سطح استان توزیع شده است.
کد خبر: ۶۸۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 27 November 2018
به گزارش تابناک : علی رسولیان با بیان این مطلب، اظهار کرد: از این میزان 549 تن آن گوشت گرم وارداتی و 972 تن هم گوشت منجمد بوده است .
 
وی عنوان کرد: همچنین در این مدت 2475 تن گوشت مرغ منجمد به منظور تنظیم و تعدیل قیمت‌ها در بازار استان عرضه شده است .
 
مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در واقع یکی از بهترین راه‌ها برای تعدیل قیمت‌ها در بازار افزایش عرضه است، بدین منظور تامین گوشت قرمز از سه مسیر به طور جدی دنبال می‌شود. بحث واردات گوشت منجمد و استفاده بیشتر از سهمیه ملی که هم‌اکنون یک محموله 190 تنی گوشت منجمد در حال ورود به استان است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سطح شهرستان‌ها توزیع می‌شود.
 
 رسولیان تصریح کرد: سیستم توزیع گوشت و مرغ به ویژه در مشهد تغییراتی می‌‎یابد و بر اساس برنامه‌ریزیها قرار است تمرکز بر حاشیه شهرها باشد .
 
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از 50 واحد صنفی و نیز شرکت‌های تعاونی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال عرضه این اقلام هستند؛ اما مقرر شده تعداد واحدهای صنفی افزایش بیشتری یافته و با توزیع این اقلام در این مناطق امکان دسترسی طبقات محروم را به این کالاها بیشتر فراهم کنیم .
 
مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه همچنین در زمینه تامین گوشت گرم تلاش‌هایی صورت گرفته اما حجم گوشت وارداتی به نسبت نیازو استقبال کم است، تصریح کرد: به منظور توسعه این ظرفیت برنامه‌ریزی شده تا به جای تمرکز بر روی یک بازار هدف وارداتی از ظرفیت  کشورهای آسیای میانه و روسیه برای تامین گوشت گرم مورد نیاز هم استفاده کنیم و اقدامات لازم در این زمینه در دست انجام است.
 
رسولیان گفت: در زمینه طرح تهاتر سبوس هم که از این محل 141 گوشت گرم تولیدی استان به بازار عرضه شد، و هم اکنون نیز در حال تقویت این طرح بوده و تلاش می‌کنیم تا با قیمت ارزانتری از تولیدات استان برای تامین نیازها استفاده کنیم .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار