دانش‌آموز دارابی مدال نقره مسابقات جهانی ریاضی WMTC بلغارستان را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۶۸۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 27 November 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حمیدرضا خسروی دانش‌آموز پایه یازدهم رشته تجربی از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دستغیب داراب مدال نقره مسابقات جهانی ریاضی WMTC را به خود اختصاص داد.

این مسابقات با حضور تیم‌هایی از کشورهای مختلف دنیا، اول آذر ماه جاری در شهر وارنا بلغارستان برگزار شد.

کسب مدال نقره انفرادی مرحله کشوری در یازدهمین دوره لیگ علمی بین‌المللی پایا در رشته ریاضی و مقام اول کشور در مسابقات خانه ریاضی تهران از دیگر افتخارات این نخبه دارابی است.

مدال‌آور مسابقات جهانی ریاضی WMTC در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داراب گفت: 28 آبان ماه در قالب دو تیم شش نفره از مدال‌آوران مرحله کشوری مسابقات ریاضی جهت رقابت‌های بین‌المللی عازم بلغارستان شدیم.

حمیدرضا خسروی ادامه داد: این رقابت‌ها با حضور تیم‌هایی از 16 کشور برتر ریاضی نظیر ایران، استرالیا، آمریکا، رومانی، مجارستان، بلغارستان و... برگزار شده است.

وی با اشاره به ترکیب اعضای شرکت‌کننده در رقابت‌های جهانی ریاضی بیان کرد: هر کشور می‌توانست در قالب سه تیم 6 نفره شامل تیم جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان در این رقابت‌ها شرکت کند و کشور ایران با دو تیم شش نفره در این رقابت‌ها حضور داشت.

دانش‌آموز نخبه دارابی با اشاره به رقابت تنگاتنگ میان شرکت‌کنندگان و سطح کیفی مسابقه جهانی ریاضی گفت: این مسابقه در سطح بالا و با پرسش‌های تخصصی تنظیم‌شده بود و برای پاسخ‌گویی دقت و معلومات خاصی می‌طلبید.

خسروی گفت: پس از گذر مدتی از برگزاری بخش‌های مسابقه و پاسخ‌گویی به سؤالات، نتایج اعلام شد و من موفق به کسب مدال نقره رقابت‌های جهانی ریاضی WMTC شدم.

وی خاطرنشان کرد: هر موفقیتی در عرصه علمی می‌تواند به‌عنوان سرفصلی جدید در زندگی و وضعیت ادامه تحصیل فرد تعریف شود و بخشی از مسیر زندگی او را تحت تأثیر قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار