با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مانور ايمني و زلزله در آموزشگاه دخترانه شاهد لارستان برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳ 28 November 2018

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: مانور ايمني و زلزله همزمان با سراسر کشور به‌ صورت نمادين در آموزشگاه دخترانه شاهد لارستان با حضور جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، احسان طاهری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری، مهدی اسماعیلی معاون اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در آموزشگاه دخترانه شاهد لارستان برگزار شد.

اين برنامه كه با به‌ صدا درآمدن آژير خطر زلزله در مدرسه آغازگردید، با پناه گرفتن دانش آموزان در مكان‌هاي مناسب و استفاده از ايمني در كار ادامه و با نجات مصدومان حادثه پايان يافت.

گفتنی است در این مانور فرمانداری، آموزش و پرورش، فرماندهی انتظامی ، ادارات هلال احمر، شهرداری، اورژانس، آتشنشانی، گاز، اورژانس اجتماعی و آبفاشهری حضوری فعال داشتند و تمامی ادارات مذکور طبق سناریو که از قبل طراحی شده بود، برنامه های خود را در سریع ترین زمان ممکن اجرا نمودند و به نجات مصدومین در این حادثه فرضی شتافتند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان نیز در پایان این مانور با بیان اینکه آموزش یکی از زمینه ها و الزامات اصلی برای موفقیت در تمامی عرصه های زندگی ماست؛ افزود: همین آموزش هایی که هر روز شما دانش آموزان در مدارس در کنار دیگر دروس خود می بینید،برگزاری مانور زلزله نیز می تواند به شما زیاد کمک کند که در موقع حادثه بتوانید خود و دیگر دوستانتان را نجات دهید.

حسنی با اشاره به اینکه حادثه هیچ وقت خبر نمی کند؛ افزود:حادثه اتفاقی است و وقتی که حادثه ای رخ داد بایستی آمادگی لازم ایجاد بشود و این آمادگی بهتر است از دوران دانش آموزی و از دوران نوجوانی شروع و بصورت مستمرادامه داشته باشد و این آموزش ها ارائه گردد، بطوریکه در زندگی مان نهادینه شود تا بتوانیم هم برای خود و هم برای جامعه مثمر ثمر باشیم و در کل در موقع حوادث غیر مترقبه دچار سردر گمی نشویم.

وی خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: این مانورها را جدی وآموزش های لازم امداد و نجات را فرا بگیرید و در این مانورها مشارکت فعال داشته تا در موقع حادثه آمادگی کامل داشته باشید.

همچنین مانور زلزله درمدارس بخشهای مرکزی، اوز، بیرم، جویم، بنارویه و صحرای باغ لارستان نیز برگزار شد.

در پایان این مانور نقاط قوت و ضعف کار گروهها مورد ارزیابی قرار گرفت.

برچسب ها: مانور ، زلزله ، مدارس ، لارستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار