کد خبر: ۶۸۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷ 29 November 2018

رشت اولین شهری است که تراموا به صورت پایلوت در آن اجرا خواهد شد

 

تابناک / مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در نشست بررسی پروژه قطار شهری(تراموا) رشت بیان کرد: رشت اولین شهری است که بحث تراموا به صورت پایلوت در آن اجرا خواهد شد.

حسین رجب صلاحی مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در نشست بررسی پروژه قطار شهری(تراموا)  رشت بیان کرد: رشت اولین شهری است که بحث تراموا به صورت پایلوت در آن اجرا خواهد شد.

رجب صلاحی با اشاره به اینکه ۹ شهر کشور خطوط مترو دارد و ۵ شهر از این ۹ شهر در حال بهره برداری از خطوط مترو هستند بیان کرد: آغاز اجرای پروژه مترو در برخی از شهر ها شاید از ۱۸ سال پیش آغاز شده است.

وی اذعان داشت: اگرچه اجرای پروژه قطار شهری پرهزینه است ولی پس از بهره برداری سرمایه هزینه شده بازگشت خواهد داشت و همچنین تراموا موجب کاهش ترافیک، آلودگی هوا و از طرفی بهبود زیبایی شهر می شود.

جلسه پروژه قطاری شهری رشت

مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خاطرنشان کرد: اجرای پروژه مهم قطار شهری در رشت می تواند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.

علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: مسیر ترامو از زمین هایی می گذرد که متعلق به دولت بوده و این موضوع در استانداری مطرح شده و می توان با تعامل برخی از این زمین ها را به شهرداری واگذار کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات مالی شهرداری امید است بتوانیم از ظرفیت کمک های دولتی و به ویژه دکتر نوبخت برای سازه های پروژه قطار شهری بهره مند شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار