معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: افتتاح گام نخست راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت بیش از۵۰ میلیارد ریال در سال در هزینه‌های سلامت بیماران استان فارس صرفه‌جویی به همراه دارد.
کد خبر: ۶۸۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 29 November 2018

عبدالخالق کشاورزی اظهار داشت: افتتاح گام نخست راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت با اشتراک‌گذاری اطلاعات بیماران ارجاعی، به صورت پایلوت در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز شده و امیدواریم به طور فراگیر در سطح کشور نیز اجرا شود.

وی با بیان اینکه ماهیانه حدود دو هزار و صد بیمار از بین بیمارستان‌های دولتی شیراز و به علاوه از بیمارستان‌های شهرستان‌ها به مرکز استان ارجاع داده می‌شود، افزود: در گذشته آزمایش‌ها و خدمات پاراکلینیک با هزینه بالا انجام می‌شد و زمانی که بیماران به بیمارستان دوم منتقل می‌شدند به دلیل در دسترس نبودن مستندات این خدمات برای پزشک، بیمار مجبور به تکرار انجام خدمات بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با ایجاد این بانک اطلاعاتی جدید، پرونده‌های ضروری و مورد نیاز پزشکان به سیستم HIS منتقل و در بیمارستان دوم، در اختیار پزشک معالج قرار می‌گیرد که سبب تسریع در دسترسی به خدمات ارائه شده به بیمار و جلوگیری از هدررفت منابع سلامت می‌شود، البته پزشکان نیز در بیمارستان دوم قبل از هر تجویز پرونده بیمار را در بانک اطلاعاتی بررسی می‌کنند.

کشاورزی از ثبت همه خدمات ارائه شده در سیستم HIS به ویژه خدمات آزمایشگاهی، تصویربرداری و سونوگرافی با اجرای این طرح خبر داد و گفت: با انتقال بیمار به بیمارستان دوم، دیگر نیازی به تکرار این خدمات مگر با تشخیص پزشک نیست و این امر سبب صرفه‌جویی بیش از پنجاه میلیارد ریالی هزینه‌های سلامت بیماران استان فارس می‌شود.

معاون درمان دانشگاه بیان کرد: این طرح ابتدا در هفته گذشته به صورت پایلوت در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی و مرکز فوریت پزشکی شهید رجایی شیراز اجرا شد و در حال حاضر تمامی بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان فارس، از این توانمندی جدید استفاده می‌کنند.

وی از پیش‌بینی راه‌اندازی این خدمت جدید در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور شامل فسا، لار، گراش، جهرم، بوشهر، بندرعباس و یاسوج تا پایان سال و صرفه‌جویی در هزینه سلامت بیماران کلان منطقه پنج کشور خبر داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: این قدم گام بسیار مهمی به سوی هدف بزرگتری به نام پرونده الکترونیک است و امیدواریم در سراسر کشور نیز به صورت یکپارچه اجرا شود، زیرا اجرای این طرح و مزایای آن، صرفه‌جویی بسیار زیادی را در هزینه خدمات پاراکلینیک بیماران و کاهش هزینه سلامت مردم از جیب دولت و خود مردم به دنبال دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار