نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از وضعیت پیش‌روی برنامه‌های علمی در حوزه‌های علمیه فارس انتقاد کرد و گفت: حوزه‌های علمیه در سراسر این استان به ویژه شیراز باید به سوی بازسازی خود برای ایفا کردن نقش عظیم فرهنگی حرکت کنند.
کد خبر: ۶۸۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 30 November 2018

تابناک فارس به ئقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در خطبه‌های نمازجمعه شیراز اظهار داشت: باید امروز ادامه ابن‌سینا، سعدی و حافظ‌ها از همین مدرسه و حوزه‌های علمیه بیرون آید و در این راستا انتظار یک تغییر اساسی در مراکز علمی و حوزه‌ها را داریم.

دژکام با بیان اینکه حوزه‌های علمیه به لحاظ علمی لطمه بسیاری خورده است، افزود: حوزه‌ا‌ی که خروجی آن عالمی مانند میرزای شیرازی بوده، کارش به جایی رسیده که می‌گویند حوزه دیگر عالم تربیت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در مدرسه خان و محیط اطراف آن، شخصیت‌های بزرگی همچون ملاصدرا تحصیل می‌کردند اما امروز شما در این مناطق، حس و حال علمی خاصی درک نمی‌کنید.

خطیب جمعه شیراز تصریح کرد: به مسؤولان استان فارس به‌ویژه میراث فرهنگی و گردشگری نیز تاکید کردم شما نباید توریست را بیاورید و ساختمان نشانش دهید، بلکه باید مراکز علمی شیراز را به آنان نشان داده که چه سابقه درخشانی در توسعه مسیر علمی کشور و پرورش شخصیت های بزرگ داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و فرهنگی اطراف حرم حضرت احمد بن موسی علیه السلام جلوه گر فرهنگ اصیل استان فارس و شهر شیراز هستند از مسئولان خواست برای ساماندهی اطراف این حرم شریف بیشتر تلاش کنند.

خطیب جمعه شیراز، همچنین برجام را مصداق روشن بدعهدی دشمنان و بی نتیجه بودن سازش با آنان دانست و گفت: هر موقع در برابر زورگویان ایستادیم نتیجه بهتری گرفتیم و تجربه در این سال‌ها نشان داده مقاومت همواره نتیجه بهتری داشته است.

وی بیان کرد: دشمن در حال تلاش است که انقلاب اسلامی به چهل سالگی نرسد و آمریکایی‌ها این را به صورت علنی اعلام کرده اند، اما این بار هم مقاومت ملت، ادامه انقلاب را تضمین می‌کند.

دژکام در خطبه‌های نماز امروز به 10 آذر روز شهادت سید حسن مدرس و مجلس شورای اسلامی اشاره و گفت: امروز که در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی، نمایندگان خود را انتخاب می‌کنیم، تکلیف برای رأی‌دهندگان سنگین است چراکه کسی که ما به او رأی می‌دهیم، سرنوشت ملت در دست او است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه "امام راحل می‌گفت مانند مدرس انتخاب کنید" خاطرنشان کرد: شهید مدرس عالم و آگاه به مسائل دین، کشور و زمانه خود بود و همین‌جا باید ذکر کرد که علم با مدرک متفاوت است و مجلس نیز نمایندگانی از جنس آیت الله مدرس می‌خواهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار