مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد که برای نخستین بار در کشور، جشنواره بزرگ شهر ایمن با مشارکت شهروندان نیمه دوم آذرماه در کلانشهر شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 02 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:محمدهادی قانع یکشنبه ١١ آذر در یک کنفرانس خبری با اعلام خبر فوق بیان کرد: این جشنواره در هشت حوزه ادارات، مدارس، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، مجتمع‌های تجاری، مناطق ١١ گانه شهرداری، هتل‌ها و مراکز اقامتی، مراکز درمانی و شهروند برتر در حوزه ایمنی در سطح شهر شیراز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: هفتم اسفندماه امسال اختتامیه این جشنواره در سالن شهید دستغیب با معرفی نفرات برتر برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام بیش از ١٠ هزار عملیات اطفایی و امدادی طی هفت ماه گذشته در این کلانشهر، خاطرنشان کرد: عدم رعایت نکات ایمنی ٩٠ درصد از علل آتش سوزیهای این مدت را به خود اختصاص داده است.

قانع همچنین عنوان کرد که کمیته ویژه‌ای برای آسیب‌شناسی علل حوادث ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی و آتش‌سوزهای حاصل از آن در سازمان متبوع تشکیل شده است.

وی ادامه داد: به دنبال تشکیل کمیته فوق، کارگروه‌های ایمنی خاص از جمله ایمنی در مترو، ایمنی در پارک دراک، ایمنی در بافت تاریخی فرهنگی، پمپ‌های بنزین، هتل‌ها و اماکن پرخطر و...نیز تشکیل شده و در حال فعالیت است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه طرح‌های مختلفی در حوزه ایمنی اجرایی شده که از جمله آن بازدید از ۵۰۰ منزل در سطح شهر است، گفت: به دلیل افزایش گازگرفتگی با گاز مونوکسید کربن در فصل پاییز و زمستان این طرح اجرایی شد.

قانع همچنین به برگزاری آیین تجلیل از داوطلبان آتش نشان همزمان با ١٤ آذر(روز داوطلب) اشاره و در این باره گفت: تاکنون به بیش از ٢٠ هزار نفر داوطلب آموزش‌های لازم داده شده و برای ١٢ هزار نفر از آنها نیز پرونده رسمی تشکیل شده است.

وی بازید از مؤسسات خیریه و آموزش به کودکان کار در ایستگاه ١٤ شیراز، کوهپیمایی در کوه نور و پیاده روی خانوادگی در بلوار چمران را از برنامه‌هایی عنوان کرد که توسط داوطلبان آتش نشان پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین از برگزاری همایش ملی رفتار شناسی حریق و لجستیک در فرماندهی عملیات به مدت سه روز طی روزهای ٢٩ بهمن تا یکم اسفند با حضور متخصصین امر ایمنی در این کلانشهر خبر داد.

قانع در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: علی‌رغم اینکه متولی ایمنی شهری هستیم اما قدرت اجرایی برای اعمال جریمه‌هایی مانند پلمب واحدهای ناایمن نداریم.

وی عنوان کرد: برای حل این مسئله طی رایزنی‌های انجام شده با رئیس کل دادگستری فارس در تلاشیم تا ضمانت‌های اجرایی‌ ایمنی برای ضابطین قضایی آتش نشان ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه مرکز ١٢٥ صرفا مرکزی برای اعلام حوادث نیست که موارد کارشناسی شهروندان نیز اعلام شود، گفت: مزاحمت‌های شهروندان از طریق این مرکز همچنان ادامه دارد.

قانع با بیان اینکه بیش از ٦٠ درصد از تماس‌هایی که با مرکز ١٢٥ برقرار می‌شود، مزاحمت تلفنی است، گفت: روزانه ۸۰۰ تماس تلفنی در این مرکز ثبت می‌شود که به طور میانگین ٩٠ مورد منجر به عملیات می‌شود.

وی همچنین با ابراز تاسف از اینکه بافت تاریخی فرهنگی شیراز مستعد حوادث‌های گوناگونی است که هنوز یک متولی مشخص ندارد، گفت: قوانین دست و پاگیر مانع از تعامل دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق، گاز و سازمان میراث فرهنگی با سازمان آتش نشانی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین از افتتاح ایستگاه شهرک سعدی، حسینی‌الهاشمی و نوسازی ایستگاه مازون قشقایی تا ٢٢ بهمن خبر داد و گفت: مهمترین دغدغه ما در سال ٩٨ پیش‌بینی اعتبار ویژه برای بهسازی ایستگاه‌ها جهت بالا بردن تاب آوری آنها است.

قانع همچنین گفت: قرارداد خرید یک پهباد نیز به انجام رسیده و هفته آینده با استقرار در شیراز، برای عملیات‌های خاص استفاده خواهیم کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار