شصت و ششمین جلسه شورای شهر بجنورد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و آخوند «یزدانی» امام جماعت اهل سنت بجنورد برگزار شد که طی آن نماینده ولی فقیه ضمن انتقاد از تغییرات مکرر مدیریتی، به نقل از وزیر کشور اعلام کرد: استاندار جدید تا سال 1400 در استان خواهد ماند. آیت ا... «یعقوبی» همچنین توصیه هایی برای اعضای شورا و مدیران شهری داشت.
کد خبر: ۶۸۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 03 December 2018

شصت و ششمین جلسه شورای شهر بجنورد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و آخوند «یزدانی» امام جماعت اهل سنت بجنورد برگزار شد که طی آن نماینده ولی فقیه ضمن انتقاد از تغییرات مکرر مدیریتی، به نقل از وزیر کشور اعلام کرد: استاندار جدید تا سال 1400 در استان خواهد ماند. آیت ا... «یعقوبی» همچنین توصیه هایی برای اعضای شورا و مدیران شهری داشت.
نماینده ولی فقیه در این جلسه در خصوص تغییرات مکرر استاندار گفت: ما هم انتقاد داریم و قبلاً فریاد کشیدیم. من که 6 سال است این جا هستم 4 استاندار دیده ام؛ مگر این جا آزمایشگاه است؟ در خطبه ها هم این موضوع را اعلام کرده ام، البته چند روز گذشته معاون وزیر کشور خبر خوش تعیین استاندار را داد که گفتم اگر قول می دهید تا آخر دولت بماند بیاید که گفت وزیر هم تصمیم دارد وی تا آخر دولت بماند. وی درباره دخالت برخی نمایندگان هم اظهارکرد: نماینده مجلسی که باید کارش قانون گذاری باشد هم و غمش این است که دور اول کاری کند که دور دوم رای بیاورد، اگر شما هم دور اول شورا آمده اید که دور دوم رای بیاورید، خدمات تان به درد نمی خورد و باید این 4 سال خالصانه کار شود. امام جمعه بجنورد یادآور شد: متاسفانه گاهی می بینیم برخی نماینده ها به این اداره و آن اداره می روند و این مدیر و آن مدیر را بر می دارند.
وی خاطرنشان کرد: اگر ثبات مدیریتی به ویژه در مدیریت های کلان نباشد سنگ روی سنگ بند نمی شود. وی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: حالا که مردم به شما اعتماد کرده اند و رای آورده اید، همه را به یک چشم، شهر را یکپارچه و حاشیه و متن شهر را با هم ببینید، خدمات را عادلانه توزیع کنید، عادلانه به شهروندان نگاه کنید و سرمایه های انسانی را پاس بدارید. البته نزدیک کردن چند رأی کار آسانی نیست اما باید دانست افکار وقتی به هم بخورد ناب می شود، سلایق و نگاه ها باید متفاوت باشد اما در بحث ها انصاف داشته باشیم، در صحن شورا نباید حب و بغض ها به ما خط دهد، باید واقع بین باشیم. وی تصریح کرد: مراقب باشید وحدت، انسجام و ولایت محوری و نگاه عادلانه به همه شهروندان در صحن شورا وجود و شهرداری هم این نگاه را در اجرا داشته باشد.
آیت ا... «یعقوبی» خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر بیان کرد: شورای اسلامی شهر فقط رسالت مصوب کردن چند قانون را ندارد بلکه باید دل ها، نگاه ها و خدمات را به هم نزدیک کند. وی ادامه داد: جناح بازی و جناح گرایی موریانه است.
نماینده ولی فقیه گفت: مسئولی که آتش بیار معرکه است نمی تواند خدمت کند، مسئولی که شیفته خدمت نیست، مسئول خوبی نیست یا تشنه قدرت یا بی تفاوت است و تشنگان قدرت نمی توانند شیفته خدمت باشند.
نماینده ولی فقیه همچنین با اشاره به این که انقلاب ما با 4 موتور تاکنون پیش رفته است که اگر هر کدام از کار بیفتد خطرناک است، آن ها را شامل اسلام ناب، رهبری ولایی، وحدت و امنیت ذکر کرد. آیت ا... «یعقوبی» با اشاره به این که موریانه هایی را به جان انقلاب می اندازند که شیعه و سنی باید آن ها را بشناسیم و کنار بزنیم تا انقلاب از این گرفتاری ها عبور کند. وی موریانه نخست را درست کردن اسلام قلابی، موریانه دوم را اختلاف واختلاس را سومین موریانه دانست و از مفسدان اقتصادی به عنوان تروریست های اقتصادی یاد کرد و افزود: تروریست اقتصادی موریانه انقلاب ماست، مردم نان شب ندارند آن وقت رقم های میلیاردی از حساب این افراد کشف می شود یا بحث هایی از رانت خواری و ژن های خاص و برتر می شنویم.وی موریانه دیگر را اختلال یاد کرد که ارکان انقلاب را نشانه گرفته است.
امام جماعت اهل سنت بجنورد هم در این جلسه بیان کرد: مهم ترین وظیفه روحانیت هدایت فکری، سیاسی، دینی و بصیرت افزایی و حضور در عرصه‌های خدمات اجتماعی است. «آخوند یزدانی» افزود: در این استان از صدر انقلاب تاکنون هیچ اختلافی بین شیعه و سنی نبوده و نخواهد بود. وی بیان کرد: شورای شهر بجنورد هم انتصاب شایسته ای را برای شهرسازی داشت و تصمیم هایی که گرفته می شود عاقلانه و خالصانه است.
وی افزود: از مشکلات کنونی هم سربلند عبور خواهیم کرد و درست است گرانی داد مردم را درآورده است اما از این مشکل هم با اتحاد و وحدت عبور خواهیم کرد.
وی با بیان این که اشتراک های زیادی با برادران شیعه مان داریم، اظهارکرد: رهبر ما به خوبی مملکت را مدیریت می کنند و بوی مهر و محبت و برادری را استشمام می کنیم.
«محمدی» رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه بیان کرد: اعضای شورای شهر بجنورد هم سعی کرده اند با انسجام و همراهی در کنار همدیگر به مردم خدمت کنند و در عین این که اختلاف نظرها کارشناسی شده است، سعی کرده ایم وحدت را حفظ کنیم .
«گریوانی» نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز با اشاره به بیان رئیس جمهور مبنی بر این که به خراسان شمالی بدهکار هستم، اظهارکرد: آقای رئیس جمهور شما یک بدهی به مردم استان ما ندارید بلکه بدهکاری های دیگری دارید، به طوری که کلنگ فاز دوم پتروشیمی زده شد و به جز آن پروژه هایی مانند کمپوست، انتقال صنوف آلاینده و اتوبوسرانی بلاتکلیف است. وی گفت: کار نمایندگان نظارت است نه دخالت اما اکنون کار آن ها عزل و نصب مدیران شده است.
«براتیان» شهردار بجنورد هم در این جلسه با اشاره به این که آسفالت حاشیه شهر بجنورد پاشنه آشیل شهرداری است، اظهارکرد: قیمت قیر امسال 500 درصد افزایش یافت و علت عدم تخصیص قیر تاکنون به شهرداری های کشور اختلاف بین وزارت کشور و نفت است. وی ادامه داد: مهر ماه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که 4 میلیون تن قیر به شهرداری های کشور داده شود که هنوز به هیچ یک از شهرداری ها داده نشده است و لکه گیری هایی که در شهر انجام می شود از میزان سهمیه باقی مانده سال گذشته است. وی یادآور شد: اکنون 3 هفته است که در سامانه ثبت نام کرده ایم اما هنوز قیر نرسیده است و اگر قیر برسد اقدامات لازم انجام خواهد شد.
در این جلسه «موسوی» رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بجنورد خواستار شفاف سازی رقم هزینه شده برای اجرای استخر بانوان شد که رئیس شورای شهر در این باره توضیح داد: کمیسیون عمران باید در این زمینه نظارت قوی داشته باشد و خود متولی این امر هستید اگر به حرف شما عمل نکردند می توانید آن را بیان کنید. «امانی» رئیس کمیسیون فرهنگی شورا هم اظهارکرد: شهردار طی نامه ای میزان هزینه شدن اعتبار در آن جا را 570 میلیون تومان اعلام کرده و استعلام های دیگری و بازدید و بررسی ها انجام شده است و نتیجه مکتوب اعلام می شود. «باغچقی» دیگر عضو شورای شهر هم خاطرنشان کرد: دفاع بد و احساسی از یک نظر می تواند فشار کاری شهردار را مضاعف کند و بهتر است به جای نقد همکار خود پاسخ او را به طور شفاف بدهیم و نگاه حرفه ای داشته باشیم.
البته این جلسه شورای شهر با برخی توافق ها و مصوبه الحاق اراضی باغ نجاتی به محدوده شهری همراه بود.در پایان جلسه هم «موسوی» با بیان این که هیچ گونه حب و بغضی با شهردار ندارم و سوال های من فقط برای شفاف سازی است، اظهارکرد: محدودکردن یک عضو شورای شهر را در خصوص اظهارنظر شایسته نمی دانم و قطعا نگاه من به شهردار مطلق نیست و هر چند اعتقاد دارم خدمات شایسته ای در شهر ارائه می شود اما بر حسب وظیفه قانونی و امانت رای، طرح سوال می کنم . وی همچنین از رفتار نایب رئیس شورای اسلامی شهر انتقاد کرد که این صحبت ها به بحث لفظی کشیده شد و «موسوی» جلسه شورا را ترک کرد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار