رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در ۸ ماه گذشته حجم صادرات غیرنفتی استان فارس بیش از ۲۲۱ هزار تن به ارزش ۱۵۸ میلیون دلار بوده است.
کد خبر: ۶۸۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 04 December 2018

تابناک فارس به نقل از  سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس: علی همتی اظهار داشت: در 8 ماه گذشته حجم صادرات غیر نفتی استان فارس بیش از 221 هزار تن به ارزش 158 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 58 درصد و از نظر ارزشی 18 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر نقش صادرات در ارزش افزوده بیشتر، کاهش هزینه‌ها و بالا بردن کیفیت و رقابت‌پذیری بالاتر، گفت: استان فارس با توجه به توانمندی‌های گسترده و امکانات بالقوه و بالفعل اقتصادی موجود می‌تواند در توسعه صادرات غیرنفتی کشور نقشی در خور توجه داشته باشد.

همتی افزود: توسعه صادرات مستلزم فعالیت‌های کلیه دست اندرکاران اقتصادی کشور و استان فارس و فعالیت‌های بخش دولتی و خصوصی است.

وی بیان کرد: با توجه به سند راهبرد توسعه صادرات استان فارس و همچنین ابلاغ سند ملی صادرات رشد صادرات برای استان 19 درصد لحاظ شده اما در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در سال حمایت از تولید کالای ایرانی اهداف صادرات استان با رشد 54 درصد برنامه‌ریزی شده است که این هدف‌گذاری یک جهش قابل توجه در صادرات به حساب می‌آید.

همتی خاطرنشان کرد: وجود حدود 160 هزار واحد صنفی و 3500 بازرگان فعال و حجم صادرات سالانه به میزان 1500 میلیون دلار کالای غیرنفتی گویای گردش چرخه بزرگ اقتصادی در استان است که مسلماً واردات متقابل کالا و فن‌آوری و سرمایه‌گذاری خارجی نقش مهمی در پیشبرد توسعه اقتصادی استان خواهد داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار