کد خبر: ۶۸۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 07 December 2018

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ۴۰۷ هزار هکتار از اراضی استان فارس به زیر کشت محصولاتی باغی رفته است و سالانه ۳.۲ دهم میلیون تن از این محصولات در استان فارس تولید می‌­شود.

استان فارس به دلیل شرایط اقلیم و تنوع آب و هوایی 14 درصد سطح زیر کشت و 15 درصد تولیدات باغبانی کشور را به خود اختصاص داده است و سهم ویژه­‌ای در این زمینه دارد.

مجیدرضا پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس  اظهار داشت: 407 هزار هکتار از اراضی استان فارس به زیر کشت محصولاتی باغی رفته است و سالانه 3.2 دهم میلیون تن از این محصولات در استان فارس تولید می‌­شود.

استان فارس به دلیل شرایط اقلیم و تنوع آب و هوایی 14 درصد سطح زیر کشت و 15 درصد تولیدات باغبانی کشور را به خود اختصاص داده است و سهم ویژه­‌ای در این زمینه دارد. مجیدرضا پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: 407 هزار هکتار از اراضی استان فارس به زیر کشت محصولاتی باغی رفته است و سالانه 3.2 دهم میلیون تن از این محصولات در استان فارس تولید می‌­شود.

باغات بادام، انگور، انار، گل محمدی و انجیر استان فارس رتبه اول سطح زیر کشت و تولید محصول را در کشور دارد. پاکاری با اشاره به ویژگی‌­ها و سهم شاخص استان فارس در تولید محصولات باغی، از جایگاه ویژه این استان در تولید سایر محصولات باغی  نیز خبر داد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی فارس گفت: فارس رتبه دوم در تولید مرکبات، رتبه سوم در تولید خرمای کشور و نیز سهم ویژه‌­ای در تولید سایر محصولات باغی دارد که این نشان‌دهنده اهمیت این استان در زمینه باغبانی است.

شرایط اقلیمی مناسب و تنوع آب و هوایی، وجود 500 نوع محصول باغی و دارویی، امکان کشت و تولید گونه­‌های مختلف محصولات باغی به صورت دیم در استان فارس و ظرفیت بالا در تولید نهال وجود شرایط لازم برای کشت و پرورش  از ویژگی­ شاخص استان فارس در تولید محصولات باغی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار