اگر احساس می کنید که به طور مداوم خمیازه می کشید و به چندین فنجان قهوه نیاز دارید تا بتوانید به کارهای روزانه تان برسید بهتر است با این سرویس خبری همراه باشید.
کد خبر: ۶۸۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴ 18 December 2018

تابناک فارس: طبق تحقیقات بدست امده شما در زمستان احساس خستگی بیشتری کنید اما نگران نباشید همیشه راه حلی برای مشکلات وجود دارد که بتواند به شما کمک کند و ما در این سرویس خبری به شما کمک می کنیم تا به حل این مشکلات بپردازید.

چگونه خستگی زمستانی را از بین ببریم؟

1. روز ها از خانه خارج شوید: کمبود نور خورشید در زمستان می تواند تعادل ریتم شبانه روزی شما را به هم بریزد و چرخه خواب و بیداری تان را مختل سازد .
دلیل این اتفاق این است که : هنگامی که بدن خارج از تاریکی قرار می گیرد مقدار بیشتری هورمون ملاتونین تولید می کند به تنظیم چرخهٔ خواب و بیداری در بدن کمک می‌کند. حتی اگر نمی توانید از خانه خارج شوید بهتر است پرده های خانه تان را در طول روز باز کنید تا نور خورشید به داخل خانه تان بتابد.

 چگونه خستگی زمستانی را از بین ببریم؟

2.خواب منظم داشته باشید: همه ما می دانیم که درصبح های زمستانی احساس تنبلی بر ما غلبه کرده و به خواب بیشتر ترغیب می شوید . اما سعی کنید با این وسوسه مقابله کنید و عادات خواب سالم خود را از بین نبرید و از بیداری های شبانه بپرهیزید و در طول شب مصرف کافئین را کاهش دهید.

چگونه خستگی زمستانی را از بین ببریم؟

3. ورزش کنید: ورزش صبحگاهی می تواند باعث ترشح آندورفین شود و شما احساس خوشایندی داشته باشید. تمرینات ورزشی در اواخر بعد از ظهر باعث کاهش خستگی در اوایل شب می شود و می تواند خواب شما را بهبود بخشد.

چگونه خستگی زمستانی را از بین ببریم؟ 

4. جو دوسربخورید: به جای نوشیدن قهوه، سعی کنید با استفاده از مواد مغذی انرژی خود را افزایش دهید. چرا که با خوردن قهوه شما در ابتدا احساس خوبی خواهید داشت، اما به مرور زمان این حس پایان می یابد و به تدریخ تمام می شود.

چگونه خستگی زمستانی را از بین ببریم؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار